تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

روز چهارشنبه نیروهای روسیه شهر استراتژیک خرسون را به تصرف درآوردند.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ حملات نیروهای روسیه به کی یف و دیگر شهرهای مهم اوکراین امروز هم ادامه یافت. دیروز شهر استراتژیک خرسون به عنوان اولین شهر مهم اوکراین سقوط کرد. حرکت ستون های زرهی ارتش روسیه به سمت کی یف (پایتخت اوکراین) نگرانی های زیادی را برانگیخته است. در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که تنها راه توقف جنگ، گفتگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

از سویی، رسانه های غربی اعلام کردند که بیشتر کشورهای عضو ناتو به دنبال اعزام نیرو به اوکراین هستند. این اقدام از دید کارشناسان به معنای گسترش دامنه جنگ است. پس از گفتگوی تلفنی روسای جمهور فرانسه و روسیه، دولت فرانسه امروز هشدار داد که اوضاع وخیم تر خواهد شد.

سازمان ملل نیز اعلام کرد که از زمان آغاز یورش ارتش روسیه، بیش از یک میلیون اوکراینی آواره شده اند. سازمان ملل هشدار داد که این رقم ممکن است به ۴ میلیون نفر افزایش یابد.

مقام های دولتی اوکراین نیز اعلام کردند که مجموع کشته شدگان این کشور به ۲ هزار نفر رسیده است. همچنین در حالی که مسکو از کشته شدن تنها ۵۰۰ نظامی این کشور خبر داده، مشاور رئیس جمهور اوکراین این رقم را بیش از ۷ هزار نفر اعلام کرده است.

برای بررسی واکنش احتمالی، روز جمعه ناتو نشستی اضطراری در بروکسل برگزار خواهد کرد.