به گزارش صدای بورس، محمدرضا نعمت بخش می گوید: خودروسازان مخالف واردات هزار دستگاه اتوبوس دست دوم هستند چرا که هم اکنون ۱۲ تولیدکننده اتوبوس در کشور داریم که توانایی تولید ۴۳ هزار دستگاه اتوبوس را دارند و الان فقط ۲۰ درصد ظرفیتِ آن استفاده می شود.
به گفته او؛ اتوبوس های دست دوم که عنوان می شود بازسازی شده، امکان اخذ استانداردهای اجباری کشور ندارد؛ در نتیجه اصلا قابل شماره گذاری نخواهند بود. شهرداری ها با اتوبوس سازان کشور قرارداد دارند و در این قرارداد ۲۰ درصد را شهرداری و ۸۰ درصد را وزارت کشور می دهد.
بیشتر بخوانید: سهام خودروسازان تا ۶ ماه آینده واگذار میشود
دبیر انجمن خودروسازان می گوید: می تواند تقاضای تعرفه صفر را برای ساخت اتوبوس در داخل در نظر گرفت که خودرو داخلی ارزان تر شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اواخر فروردین امسال بود که آقای زاکانی شهردار تهران طی نامه ای درخواست کرد تا هزار دستگاه اتوبوس کارکرده تک کابین از ترکیه با میانگین عمر فعلی ۱۳ سال و بازسازی در حد قابل استفاده با استانداردهای یورو ۲ با معافیت از هرگونه عوارض گمرکی وارد کشور شود.