صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ مشکلات هسته معاملات از شروع توجه مردم به بورس یعنی میانه سال ۱۳۹۸ شروع و با به اوج رسیدن محبوبیت بورس در سال ۹۹ به نهایت خود رسید و با فروکش کردن تب بورس از میزان مشکلات کاسته شد. این کاهش تقاضا برای حضور در بورس، فرصتی برای بورس است تا برای حل باگ موجود راه چاره ای پیدا کند.
روح الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در ارتباط با زیرساختهای سامانه معاملاتی در گفتو گو با صدای بورس اظهار کرد: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران زیرساختهای سامانه معاملاتی را در اختیار بورسهای کشور قرار میدهد. در حقیقت ۴ بورس ایران برای دریافت خدمات سامانه معاملات مشتری شرکت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران هستند.
وی در ارتباط با این پرسش که شرکت مدیریت فناوری بورس تهران برای حل مشکلات هسته معاملات چه راهکاری را انتخاب کرده، گفت: به روزرسانی سامانه معاملات در ۳ محور به شکل موازی انجام میشود. در بخش اول برای اینکه معاملات در سامانه موجود با ظرفیت بیشتری کار کند تلاش کردیم و با اتکا به توان داخلی توانستیم به روز رسانی هایی در هسته معاملات انجام دهیم، این تلاشها به روزرسانیها، همچنان ادامه دارد تا بتوانیم در اوج، بازار معاملات را پشتیبانی کنیم.
بیشتر بخوانید:
پرونده « هسته » در خیابان ملاصدرا / راهکارهای رفع اختلال هسته معاملات مشخص شد
وی بیان کرد: محور دوم مربوط به بهره برداری از سامانه معاملات بومی است که در ۳ سال گذشته روی یک سامانه معاملاتی داخلی کار کردیم. این سامانه تولید تمام شده و در مرحله تصمیم گیری در سازمان بورس است، بعد از تصمیم گیری و تصویب مراجع، وارد فرآیند نصب و راه اندازی و به کارگیری سامانه خواهیم شد.
دهقان گفت: محور سوم این است که اگر امکان خرید سامانه از خارج از کشور به واسطه حذف تحریم ها فراهم شود. ما در این زمینه اقدام کرده و سامانه به روز تری را خریداری خواهیم کرد.
وی در نهایت گفت:هیج کدام از این اقدامات در تناقض نیستند بلکه مکمل یکدیگر هستندو ارتقای چشم گیری را در حوزه زیرساخت سامانه معاملات در اختیار بازار سرمایه قرار می دهند.