تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه افرادی که تا فروردین یارانه دریافت می‌کردند، اما به‌دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آن‌ها حذف شده بود و درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آن‌ها در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مصاحبه با بخش خبری ۲۱ درباره دستور رئیس جمهور در زمینه واریز یارانه به حساب همه مشمولان قبلی که متقاضی تجدیدنظر در دهک‌بندی فعلی هستند، گفت: پیرو دستور آقای رئیس جمهور، همه عزیزانی که تا فروردین یارانه دریافت می‌کردند، اما به‌دلیل قرار داشتن در دهک دهم یارانه آن‌ها حذف شده بود و آن‌ها درخواست بررسی مجدد داده بودند، آمار و کد ملی آن‌ها از حدود دو، سه ساعت قبل در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت.

حجت‌الله عبدالملکی افزود: ان‌شاءالله سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به واریز یک ماه کمک‌معیشتی برای این عزیزان اقدام خواهد کرد، و البته این مبلغ مسدود خواهد ماند تا ظرف یک ماه که آقای رئیس جمهور دستور دادند بررسی نهایی درباره وضعیت دهک این بزرگواران انجام شود و کسانی که استحقاق آن‌ها تأیید شود، به این معنی که مشمول ۹ دهک قرار گیرند، این مبلغ برای آن‌ها آزاد می‌شود و می‌توانند برداشت کنند.

  • بیشتر بخوانید:

کمک معیشتی برای همه واریز می شود

وی درباره زمان لازم برای بررسی شکایات مردم گفت: این کار الآن در حال بررسی است و به‌دلیل این‌که ما بانک‌های اطلاعاتی متعددی داریم که وضعیت اقتصادی این خانواده‌ها باید در همه این بانک‌ها مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و به‌طور طبیعی فرصتی برای انجام این کار مورد نیاز است، به همین جهت آقای رئیس جمهور از ما خواستند که ظرف یک ماه این بررسی‌ها انجام شود.

عبدالملکی گفت: در صورتی که عضو ۹ دهک تشخیص داده شوند، ظرف همین یک ماه اجازه برداشت مبلغ واریزشده را خواهند داشت.

به گزارش تسنیم، وی افزود: دو درگاه برای ثبت درخواست تجدیدنظر وجود دارد؛ یک درگاه سامانه حمایت مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و درگاه دیگر شماره تلفن گویا به‌شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ است که عزیزان می‌توانند با تماس با این شماره تلفن کد ملی و شماره تلفن همراه سرپرست خانوار را وارد کنند و به فرد اعلام می‌شود که در چه‌دهکی قرار دارد و این‌که آیا برای ایشان مبلغی واریز شده است یا خیر؛ و در این تماس تلفنی از فرد خواسته می‌شود که اگر تجدیدنظر دارد دکمه موردنظر را بزند و با این کار تلفن گویا اعلام خواهد کرد که درخواست تجدیدنظر ثبت شده است و پیامکی هم برای سرپرست خانواده مبنی بر انجام ثبت درخواست ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم