مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سپیدار سیستم آسیا برای سال مالی ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۲ خرداد ماه در سالن کنفرانس شرکت همکاران سیستم برگزار شد. مجمع امسال نیز همانند دو سال اخیر، بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بورس و با رعایت اصول بهداشتی هم‌زمان به‌شکل الکترونیکی و حضوری برگزار و در آن هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سپیدار سیستم، گزارش‌های مالی سالانه و خلاصه عملکرد هیئت‌مدیره را به سهامداران ارائه دادند.

به گزارش صدای بورس، این جلسه که با حضور ۷۷.۶۸ درصدی صاحبان سهام شرکت، نماینده سازمان بورس و موسسه حسابرسی هدف نوین‌نگر برگزار شد، هیئت‌مدیره پیشنهادی مبنی بر توزیع ۱۸۵۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم ارائه داد که به تصویب رسید و بر همین اساس سود نقدی از تاریخ ۱۱ خرداد از طریق سامانه سجام پرداخت خواهد شد.

در ابتدای این مجمع، حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم از رشد ۷۸ درصدی درآمد شرکت اصلی، رشد ۲۳ درصدی مشتریان و رشد ۷۸ درصدی سود عملیاتی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اشاره کرد: سپیدار سیستم با توجه به شرایط اقتصادی دشوار سال گذشته، همچنان عملکرد درخشانی در رشد و توسعه کسب‌وکار داشته و ما توانستیم تعداد مشتریان سپیدار و دشت را به بیش از ۷۶۸۰۰ مشتری برسانیم.

مدیرعامل سپیدار سیستم در ادامه، به دستاوردها و پیشرفت‌های این شرکت اشاره و آنها را در زمینه‌های مختلف مثل توسعه شبکه نمایندگی، طراحی و تولید محصولات و رشد کسب‌وکار برای سهامداران توضیح داد.

حوزه‌های درآمدی؛ ارائه کارنامه موفق سپیدار سیستم

حمیدرضا رنجبری با اشاره به حوزه‌های درآمدی سپیدار سیستم افزود: بخشی از افزایش درآمد شرکت از محل افزایش درآمد فروش محصول سپیدار است که با رشد ۷۵ درصدی همراه بوده و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: بخش دیگری از درآمدها از محل، درآمد نرم‌افزار دشت است. این محصول مورد اعتماد طیف گسترده‌ای از اصناف و پاسخگوی نیاز آنهاست. بر همین اساس، درآمد محصول دشت در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۲۶ درصد رشد داشته و به حدود ۳۱ میلیارد ریال رسیده است. همچنین رنجبری در ادامه به میزان درآمد پشتیبانی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته درآمد ما از محل فروش خدمات به‌روزرسانی نرم‌افزار و فروش خدمات پشتیبانی ۱۸۴ میلیارد ریال بوده که رشد ۹۳ درصدی داشته است.

رشد کمی و کیفی در شبکه نمایندگی

در خصوص توسعه شبکه فروش، رنجبری به رشد نماینده‌ها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۶۵ نماینده جدید به شبکه خود اضافه کردیم و در حال حاضر بیش از ۳۳۰ نماینده فروش سپیدار و دشت و ۱۴۰ نماینده آموزشی فعال هستند. همچنین با ۲۶۰ دانشگاه قرارداد همکاری مشترک به امضا رسانده‌ایم.

وی در ادامه افزود: نمایندگان سپیدار با عملکرد موفق خود توانستند ۱۱۴۰۰ مشتری جدید به سپیدار سیستم اضافه کنند که این موضوع کمک بسیاری به افزایش سهم آوای سپیدار کرده است.

تعهد به تمامی اهداف مالی در سال ۱۴۰۰

رنجبری در ادامه جلسه در مورد عملکرد مالی سپیدار سیستم در سال ۱۴۰۰ توضیحاتی را ارائه داد و در این خصوص عملکرد شرکت را موفقیت آمیز خواند. وی در این زمینه گفت: درآمد عملیاتی در سال مالی گذشته ۹۸ درصد محقق شده است. وی همچنین از تحقق ۹۷ درصدی سود عملیاتی و ۱۱۳ درصدی سود خالص خبر داد که نشان از روند رو به رشد و دقت در هدف‌گذاری‌ها دارد.

تعیین سرخط اهداف استراتژیک و فرآیندهای کلیدی

مدیرعامل سپیدار سیستم در پایان صحبت‌های خود سرخط اهداف استراتژیک سال ۱۴۰۱ شرکت سپیدار سیستم را تشریح کرد. وی در این زمینه گفت: یکی از اهداف و نقاط تمرکز شرکت در سال ۱۴۰۱ ارائه محصول سپیدار ابری است. ما به کمک یک تیم متخصص در سال جدید، زیرساخت‌های شرکت را تجهیز و آماده کرده‌ایم و خط کسب‌وکار جدیدی را به موازات محصولات فعلی توسعه می‌دهیم. در ضمن تجهیز و آموزش شبکه برای عرضه محصولات ابری و بهبود فرآیندهای داخلی همسو با عرضه آن، از سرخط‌های اهداف استراتژیک ما در سال ۱۴۰۱ است.

حمیدرضا رنجبری در پایان به توسعه کمی و کیفی شبکه فروش و نمایندگان سپیدار اشاره کرد و گفت: مانند سال‌های پیش ما به دنبال نمایندگان جدید و پوشش گسترده کشوری هستیم و شبکه نمایندگان ما باید آمادگی کاملی برای عرضه محصولات ابری نیز داشته باشد.

لازم به ذکر است، دستور جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت سپیدار سیستم مبنی بر تغییر بند ۱۹ اساسنامه (شرایط حضور در مجامع و مشارکت در رای‌گیری) مورد تایید قرار گرفت و به تصویب سهامداران رسید.