رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی گفت: راه حل مشکل این صنعت ۲ بار افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها تا پایان سال است تا صنعت بتواند به حیات خود ادامه دهد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ نشست بررسی مسائل صنعت محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی با حضور محسن خدابخش، سرپرست معاونت نظارت بر ناشران و بورس ها، رئیس و دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی و فعالان این عرصه صبح امروز در سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

سرپرست معاونت نظارت بر ناشران و بورس ها در ابتدا با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این میز صنعت هم اندیشی برای صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی با بورس است،‌ از حاضران درخواست کرد تا مسائل و مشکلات مربوط به این صنعت را بیان کنند.

جمشید فروزش، دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ضمن ارائه توضیحاتی در ارتباط با چالش‌های صنعت شوینده،‌ بهداشتی و آرایشی گفت: در حالی که نظارت و کنترلی بر قیمت مواد اولیه صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی وجود ندارد، قیمت محصولات تولید شده این گروه به شکل دستوری تعیین می‌شود. چرا اجازه خودگردانی به صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی داده نمی‌شود؟

رضا مظفری، رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با تایید سخنان دبیر انجمن گفت: تورم جهانی به گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواد اولیه صنعت شوینده منجر شده که با افزایش قیمت دلار شرایط را برای این صنعت سخت‌تر کرده است.

  • بیشتر بخوانید:

تولیدکنندگان شوینده باید محصول کافی و با قیمت‌های قبلی عرضه کنند

وی بیان کرد: راه حل مشکل این صنعت ۲ بار افزایش ۲۵ درصدی قیمت‌ها تا پایان سال است تا صنعت بتواند به حیات خود ادامه دهد.

رییس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی با بیان اینکه اکنون در وضعیت نگران کننده‌ای به لحاظ زنده بودن و پابرجایی هستیم، گفت: این گروه بار اصلی سلامت جامعه را به دوش می‌کشد. در زمان دسته بندی، گروه شوینده را صنعتی استراتژیک و وابسته به سلامت جامعه دسته بندی می‌کنند، اما در زمان قیمت‌گذاری شرایط بسیار سختی بر این صنعت حاکم است و عملا از ما حمایت نمی‌شود.

وی گفت: شرکت‌های این گروه شرایط سختی دارند، از طرفی باید برای تولید تلاش کنند، همچنین چالش گرانی مواد اولیه را تحمل کنند و از سهام شرکت در بورس نیز حمایت کنند.

امیر علی نعمت اللهی مدیرعامل هلدینگ صنعت شوینده نیز در جلسه هم‌اندیشی سازمان بورس و صنعت محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: شرکت‌های با قدمت بیش از ۶۰ سال در این گروه شرایط سختی دارند، منطقی کردن و مناسب سازی قیمت گروه محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی مهمترین درخواست ماست.

محسن خدابخش سرپرست معاونت نظارت بر ناشران و بورس‌ها در پایان گفت: صنعت شوینده در حال حاضر با چالش قیمت‌گذاری دستوری روبه‌رو است. نباید آینده این صنعت همچون صنعت برق شود،‌ در حال حاضر مشکل قطع برق به صنعت و اقتصاد کشور آسیب می‌زند، برق قطع می‌شود، چون صنعت نیروگاهی را سودآور نکردیم و ‌سرمایه‌گذار سرمایه خود را به این صنعت نیاورد و اکنون شاهد تبعات قیمت‌گذاری دستوری در این صنعت هستیم.

وی بیان کرد: موضوع منطقی شدن و ایجاد قیمت تعادلی برای صنعت شوینده، آرایشی و بهداشتی به عنوان مطالبه این صنعت منعکس شده است و ما به خاطر آینده این صنعت، منافع سهامداران کنونی و سهامدارانی که می‌خواهند در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند، از باب دلسوزی اقتصاد و صنعت این مطالبه را منعکس خواهیم کرد.

سرپرست معاونت نظارت بر ناشران و بورس‌ها با بیان اینکه بازارگردانی برای ما و سازمان فی نفسه برای حمایت بازار است، گفت: نکته مهم این است که با سودآوری و بهره برداری شرکت‌ها، سهام آنها ارزشمند شود، اینکه تورمی رخ دهد و براساس تورم موجود ارزش سهام رشد کند، چندان مطلوب ما هم نیست.