حامد فقرایی، تحلیل گر بازارهای مالی در گفتگو با صدای بورس گفت: ایرانخودرو همچنین در اطلاعیهای دیگر اعلام کرده قصد واگذاری سهام ۷۷/ ۱۳درصدی متعلق به شرکتهای گسترش سرمایهگذاری ایرانخودرو و سمند را دارد. اما سایپا و پارسخودرو فعلا خبری مبنی بر واگذاری سهام و زیرمجموعههای خود منتشر نکردهاند، اما نکته ای که در این جا مهم است این است که مرتب واگذاری خودرو سازان به تعویق می افتد و بازار سرمایه از این موضوع خشمگین است. برای بررسی طولانی شدن پروسه واگذاری خودرو سازان با یک کارشناس بازار سرمایه گفتگو کرده ایم.
وی افرود: در واگذاری شرکت های بزرگ که زیر مجموعه زیادی دارند، همچنین دارای زمین و املاک زیادی هستند با « ریسک امضاء زدن » مواجه هستند، یعنی افرادی بوده اند که در یک برهه زمانی با استفاده از اطلاعات و مستنداتی که بوده است تصمیم هایی گرفته اند و امضاهایی کرده اند، اما بعد ها هرکسی که در مسند کار قرار گرفته است، ایرادات گوناگونی بر آن وارد کرده است.
این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: در نتیجه مدیران دولتی، مدیران با جسارتی نیستند و وقتی جسارتی در کار نباشد، موجب می شود تا کار ها با زمان طولانی تری پیش برود و این موضع کاملا طبیعی است.
این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: دست های پشت پرده که واگذاری این سهام را واگذاری منافع خود میبینند سبب طولانی شدن قیمت گذاری ارزش دارایی های خودروسازان شده اند.
موضوعی که پیگیری جدی شخص وزیر صمت را می طلبد.