به گزارش صدای بورس، اسفند ماه سال گذشته بود که رئیس جمهوری هشت فرمان برای صنعت خودروسازی صادر کرد. یکی از این هشت فرمان به آزادسازی واردات خودرو مربوط میشد.
بر اساس دستور ابراهیم رئیسی قرار بود حداکثر تا پایان خرداد ممنوعیت واردات رفع شود. اما اکنون که پنجمین ماه سال هم رو به پایان است، حتی از تصویب آییننامه آن هم خبری نیست.
به نظر میرسد داستان ورود خودروهای خارجی به ایران هم به سرنوشت مذاکرات برجام دچار است. چنانکه دیگر کسی از پایان آن خبر ندارد.
از یک سو وزارت صمت از ثبت سفارش خودروهای خارجی خبر میدهد. از سوی دیگر، بانک مرکزی به دلیل کمبود منابع ارزی و احتمال افزایش قیمت دلار پرچم مخالفت با واردات خودرو را در دست دارد.
مجیدرضا حریری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، نیز به تجارتنیوز میگوید: با توجه به محدودیتهای ارزی، دولت بین واردات خودرو و تأمین نیاز دارویی بیماران سرطانی یک انتخاب بیشتر ندارد.
در نهایت این نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس است که گره کور این تناقضها را میگشاید. او اخیراً آب پاکی را روی دست فعالان بازار ریخت و اعلام کرد: این همه هیاهو و گمانهزنی تنها تلنگری به خودروسازان داخلی بود تا احساس خطر کنند و کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.
به گزارش تجارت نیوز، حال این اظهار نظر را باید به معنای بسته شدن پرونده واردات خودرو بدانیم؟