به گزارش صدای بورس، امید قالیباف در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودروی مشهد گفت: تعیین حقوق ورودی کالا یک سیاست گذاری تجاری است و عوامل تعیین کننده آن از جمله درجه حمایت از صنایع داخل و حفاظت از محیط زیست یا برخی اقشار هدف است و ربطی به تامین کسری بودجه ندارد.
وی در پاسخ به منتقدان تعرفه شناور خودروهای وارداتی ضمن اشاره به این نکته گفت: این موضوع نیاز به توضیح دارد که اولا قرار نیست تعرفه واردات خودرو با هدف تامین رقم مربوط در قانون بودجه تعیین شود بلکه هدف حمایت از دهکهای متوسط و کم درآمد برای خرید خودرو است وی ادامه داد معنی تعرفهگذاری قطعی پس از تعیین قیمت نهایی در بورس کالا، ایجاد هرج و مرج تعرفهای و فضای غیر شفاف برای واردکنندگان نیست و این موضوع به زودی در آیین نامه اجرایی شفافسازی میشود
سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودرو روند روبه رشدی داشته است، تصریح کرد: اجرای ۹ پروژه تحولی صنعت خودروسازی، ثباتبخشی به تولید و اصلاح سازوکارها و تأمین قطعات را به همراه داشته که از جمله مهمترین عوامل رشد در این صنعت است. طبق اطلاعات کدال در ۵ ماه امسال شاهد رشد ۲۴ درصدی تولید ایرانخودرو و ۳ درصدی سایپا بودهایم.
بیشتر بخوانید: فاطمی امین: اجازه نمی دهیم در واردات خودرو رانت ایجاد شود
وی افزود: صدور ۲۳۰ میلیون کد رهگیری برای قطعات خودرو و ۱۳۰ هزار شناسه که باعث میشود جلوی عرضه کالای قاچاق و تقلبی در بازار گرفته شو، از دیگر اقدامات تحولی وزارت صمت در این حوزه می باشد.
مشاور وزیر صمت با اشاره به نمایش دستاوردهای شرکت های خودروساز داخلی در بیست و دومین نمایشگاه خودروی مشهد خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دیدیم که صنعت خودرو به سمت بن سازهها و پلتفرمهای مشترک میرود که همین هماهنگی و همافزایی بین شرکتهای مختلف خودروسازی اعم از خصوصی و دولتی باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو میشود.
به گزارش ایلنا ، قالیباف همچنین افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته خودروی اقتصادی تولید داخل از نیمه دوم سال اینده روانه بازار خواهد شد.