در سال های اخیر ناشران زیر فشار سیاست های اشتباه دولت نتواستند خواسته های حقوق صاحبان سهام را محقق کنند زیرا که اقدامات دولت مانند قیمت گذاری دستوری  موجب شده است تا سود آوری شرکت های بورس کاهش یابد و در برخی مواقع حتی دچار زیان نیز شده اند. با توجه به اهمیت این موضوع با یک کارشناس بازار سهام به گفتگو نشسته ایم.

آراد پورکار، کارشناس بازار سرمایه، در گفتگو با صدای بورس، گفت: دولت بیشترین فشار خود را به شرکت های دولتی وارد می کند بنابراین یکی از روش های اعتراض به دولت این است که سهام داران شرکت های دولتی و یا نیمه خصوصی باید جمع شوند و اعتراض خود را به گوش دولت برسانند.


این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: اکثر شرکت های بازار سرمایه چه مستقیم و چه غیر مستقیم از جانب دولت سیت هیئت مدیره دریافت می کنند، به عبارت دیگر اعضای هیئت مدیره این شرکت ها منصوب دولت هستند. بنابراین این مدیران باید از بدنه داخل دولت راهی را برای اعتراض به دولت جستجو کنند و به این اعتراض ها جامعه عمل بپوشانند. 
این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: در سالیان گذشته از جانب ناشران اعتراض هایی به دولت می شده است، اما هیچ یک از این موارد به ثمر نرسیده است. 
این فعال بازار سرمایه گفت: یکی از روش های اعتراض ناشران به دولت مراجعه به اصحاب رسانه است و هرچه قدر که اطلاع رسانی اصحاب رسانه در این حوزه بیشتر شود و مردم و سرمایه گذاران بیشتر در جریان امور قرار گیرند، می توان اهرم فشاری قدرتمند برای دولت ایجاد کرد تا دولت دخالت های خود را در شرکت های بورسی کاهش دهد.
پورکار در پایان تاکید کرد: یکی از روش های اعتراض سهام داران و هیئت مدیره شرکت های بورسی این است که با نمایندگان مجلس لابی کنند، زیرا نمایندگان مردم این توان و قدرت را دارند تا با مصوبات خود مانع از دست دارزی دولت به منافع سهام داران شوند.