به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک دی؛ به دلیل تنوع گسترده نیازها و انتظارات متفاوت مشتریان حقیقی و حقوقی بانک، درخواست دریافت خدمات خاص بانکی فراتر از عملیات عمومی بانک به یک مطالبه اساسی برای مشتریان تبدیل شده است که مکانیزم بانکداری باز بانک دی با انعطافپذیری بالا در مقابل انتظارات مشتریان، میتواند مهمترین اهرم بانک برای پاسخگویی به این نیازها باشد.
با توسعه نرمافزارهای مختلف و تحقق بانکداری باز در بانک دی و ارائه API به سازمانها و فینتکها از طریق پلتفرم بانکداری باز، علاوه بر تولید انواع مختلف برنامههای کاربردی بانکی مانند برنامههای موبایلی، اینترنت بانک، کیوسک و … توسط توسعهدهندگان بیرونی در عین رعایت مسائل امنیتی و اصول محرمانگی، امکان اتصال نرمافزارهای تجاری و مالی مانند سیستم حسابداری، حقوق و دستمزد و کارگزینی شرکتها به Core بانک فراهم میشود که تحولی شگرف در سرعت و دقت عملیات مالی مشتریان است.گفتنی است در رویکرد بانکداری سنتی که تا پیش از این رایج بوده، محصولات بانکی محدود توسط خود بانکها توسعه یافته و ارائه شده است اما در رویکرد بانکداری باز که به سرعت در بانکداری دنیا در حال رواج است، بانکها تامینکننده بستر برای عملیات بانکی هستند و شرکتهای ثالث با استفاده از این بستر به صورت پویا به توسعه و ارائه محصولات متنوع میپردازند. شایان ذکر است بانک دی در سالیان اخیر پس از تکمیل مجموعه ماشین های بانکی شامل خودپرداز، “خوددریافت-خودپرداز”، پایانه غیر نقد، کیوسک صدور کارت هدیه و خودبانک و همچنین تغییر نرم افزارهای همراه بانک و اینترنت بانک دی متناسب با نیازهای مشتریان حقیقی و حقوقی به عنوان یکی از بانکهای پیشرو در مسیر تحول دیجیتال قرار گرفته است.