صدای بورس- مدیر فرهنگسازی و ارتقاء سواد مالی شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس در این مورد گفت: تجربه اینکه محصولات فرهنگی حوزه سواد مالی مورد ارزیابی و داوری و رقابت قرار بگیرد، پیش از این هم در بازار سرمایه وجود داشته است.
سید محمدرضا اصنافی افزود: تفاوت اصلی این جشنواره با جشنوارههای دیگر رقابت بین محصولات نیست بلکه بین خود نهادهای مالی است. درواقع دو شاخص اصلی رقابت، کمیت محصولات و کیفیت آنهاست. در صورتی که در جشنوارههای گذشته فقط کیفیت محصولات مورد داوری و رقابت قرار گرفته است.
او در مورد سازوکار این جشنواره ادامه داد: سازوکار این جشنواره رقابت بین نهادهای مالی است.
اصنافی در رابطه با هدف این جشنواره تصریح کرد: هدف جشنواره این است که بتوانیم ظرفیت همه نهادهای مالی در حوزه سواد مالی را به کار بگیریم و سعی کنیم که آنها را در حوزه مسئولیت اجتماعی ترغیب کنیم که در تولید محصولات فرهنگی و آموزش سرمایهگذاری کنند.
وی موضوعاتی را که در این جشنواره مورد ارزیابی قرار میگیرد، چنین برشمرد: ۱۵ موضوع در این مورد وجود دارد که مدیریت منابع مالی، مفاهیم محور پول، پسانداز در سنین کم، سرمایهگذاری، مدیریت ریسک، کارآفرینی و… چند نمونه از آنها هستند.
همچنین در پایان این نشست محمد هادی سلیمی زاده، مدیرعامل شرکت اطلاعرسانی و آموزش بورس به سوالات خبرنگاران در این حوزه پاسخ داد.