یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اقدامات مدیران ارشد شرکت‌ها در عصر حاضر برای حضور جدی در بازار به شدت رقابتی جهان امروز این است که باید نوآور باشند و ایده‌های نوآورانه داشته باشند و همزمان هوش حکمرانی را جدی بگیرند.

به گزارش صدای بورس، دکتر فرهاد تقوامنش عضو هیات مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر و معاون امور شرکت‌ها و مجامع با بیان این مطلب در نشست‌های جداگانه با دو هلدینگ «شوینده» و «به‌پخش» افزود: برای اینکه سهم بازار را افزایش دهید باید نوآوری در اولویت برنامه‌های شما باشد و به همین خاطر تحول و دگرگونی در بسته‌بندی محصولات امری ضروری است.

دکتر تقوامنش همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و نیز دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کشور را در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده برای تحول‌آفرینی و نوآوری خواستار شد.

وی با بیان اینکه توفیق خدمت را باید قدر دانست و برای ارایه بهترین خدمات به مردم باید تلاش کرد، خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: نوآوری در محصولات و به‌کارگیری فناوری‌های نو بسیار مهم است ضمن اینکه باید به سمت تولید محصولات و برندهای جدید حرکت کنید و برندسازی را با قید اولویت در دستور کار قرار دهید.

دکتر تقوامنش با اشاره به تجربیات حضور خود در سازمان تجارت جهانی اظهار داشت: امروز در دنیا وقتی محصولی تولید می‌شود کسی نمی‌پرسد این محصول در چه کشوری تولید شده بلکه مهمترین پرسش این است که با چه نوع ماشین‌آلات و چه معیار و استانداردی تولید شده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی,وی افزود: مدیران عامل شرکت‌ها باید مرکز تحول باشند و به همین منظور باید معاونت‌های بازرگانی را تقویت کنند و برای تحقق آن از توان و ظرفیت اتاق بازرگانی بهره گیرند.