به گزارش صدای بورس,دیگنیتی دریم که با نام اصلی دانگفنگ فنگون IX7 شناخته میشود،قرار است در ۳ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ به صورت وارداتی به ایران بیاید و اگر با استقبال مردم مواجه شد،به صورت مونتاژی به دست مشتریان برسد.
طراحی دیگنیتی دریم در همان سبک و سیاق دیگنیتی پرایم و پرستیژ صورت گرفته و عناصر مشترکی با نسخه کراساور کوپه خود دارد.
در نمای جلویی،با همان طراحی مینیمالی خاص مواجهیم که همین مینیمالیستی بودن بعضی از قسمتها مثل چراغ،به جلوپنجره اجازه جلوه بیشتری داده است.
دو نوع جلوپنجره برای دیگنیتی دریم وجود دارد.جلوپنجره خطی و کهکشانی که در دیگنیتیهای پرایم و پرستیژ هم دیده میشد.
وقتی به نمای کناری نگاه میکنیم،بیشتر متوجه طراحی خمیده و منحنی شکل آن میشویم.
در همین قسمت،خط کشیدهای که به سمت پایین بدنه میرود با جریان شیشههای کناری کاملا هماهنگ ترسیم شده که نقطه قوت طراحی آن به حساب میآید.
اما وقتی به قسمت عقبی میرسیم،کمی تو ذوقمان میخورد!
با توجه به آنچه در دیگنیتی پرایم و پرستیژ دیده بودیم،انتظار یک طراحی خوب به خصوص در قسمت چراغها داشتیم.
چراغهای متصل این قسمت به زیبایی نسخه کراساور کوپه دیگنیتی نیستند و تغییراتی متناسب با ۷ نفره و بزرگ شدن آن،صورت گرفته است.
خوشبختانه اگزوزی که در دیفیوزر دیده میشود،فیک نیستند و کاملا واقعی هستند!
سبک طراحی دیگنیتی دریم مشابه نسخههای پرایم و پرستیژ است.با این تفاوت که همه چیز بزرگتر شده و داشبورد دیگر متمایل به راننده نیست.
کنسول وسط با چیدمان دکمههای مختلف و اهرم تعویض دنده،فرمان D کات،نمایشگرهای بزرگ و استفاده از طرح فیبرکربن،همگی در افزایش جذابیت کابین نقش دارند.
اگر نسخه فول آپشن این خودرو در ایران عرضه شود،شاهد استفاده از نمایشگر کیلومترشمار و مرکزی ۱۲.۳ اینچی خواهیم بود.
دیگنیتی دریم از سطح خوب امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار است و وجود آپشن پیشرفته همیار راننده یا ADAS در این خودرو،تایید کننده این موضوع است.
پیشرانه ۲ لیتری توربو GDi و ۴ سیلندر در این خودرو، ۲۲۸ اسببخار قدرت و ۳۵۵ نیوتونمتر گشتاور تولید میکند.
وظیفه انتقال قدرت برعهده گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است.یکی از ویژگیهای مهم دیگنیتی دریم،تمام چرخ محرک بودن آن است.
به گزارش خبرآنلاین,رِنج قیمتی دیگنیتی دریم از ۲۲ تا ۲۴ هزار دلار است که قطعا با قیمتی فراتر از ۲ میلیارد تومان در بازار ایران عرضه خواهد شد.