به گزارش صدای بورس, در طرح فروش فوری سایپا قرعه کشی حذف شده و روند جدیدی اتخاذ شده است.طرح فروش فوری سایپا نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوری سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود.در طرح فروش فوری سایپا به نظر می رسد خودرو های وارداتی جدید در این طرح عرضه می شوند. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوری سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.
در حالی سایت فروش یکپارچه خودروهای داخلی برای جاماندگانی که اسامی آنها در دو مرحله قبلی ثبت درخواست خودرویی، توسط بانکها ارسال نشده بود، برای بار سوم از روز چهارشنبه هفته جاری (۱۶ فروردین) به مدت سه روز باز میشود که همچنان گلایه مشتریان از اشتباه بانکها در تعریف حساب وکالتی به نام ایرانخودرو به جای سازمان حمایت که منجر به حذف این افراد شده است، ادامه دارد و معتقدند که چرا وزارت صمت توجهی به این تعداد کثیر متقاضیان ندارد؟
همانطور که بارها اعلام شده است، نوبت اول ثبت درخواست خودرویی برای افراد حائز شرایط عمومی که در بازه مشخص تعیین شده (۲۰ تا ۲۳ اسفندماه) حساب وکالتی به نام سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تعریف کرده بودند، امکان ثبت خودرو در سامانه وجود داشت اما با توجه به اینکه اسامی تعدادی از این افراد تا زمان ثبتنام که از ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه بود، توسط بانکها ارسال نشده بود، سایت سامانه یکپارچه مجدد از روز هفتم فروردین ماه به مدت دو روز (تا هشتم فروردین) بازگشایی شد تا افراد دارای حساب وکالتی بهنام سازمان حمایت که وجه ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب مذکور مسدود کردهاند، بتوانند ثبتنام خود را نهایی کنند.
این مهلت برای ثبت درخواست خودرویی روز هشتم فروردین ماه تمام و سایت سامانه بسته شد، اما با توجه به اینکه طی این مدت هم به گفته سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسامی افراد دارای حساب وکالتی را همچنان اعلام نکرده بود، تصمیم بر این شد که مجدد سایت سامانه در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه بازگشایی شود تا افراد حائز شرایط بتوانند درخواست خودرویی خود را ثبت کنند.
گفتنی است که این دو مرحله بازگشایی مجدد سایت سامانه (در روزهای ۷ و ۸ فروردین و مجدد ۱۶ تا ۱۸ فروردین) امکان ثبتنام را برای تنها افرادی فراهم میکند که حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و واریز وجه داشتهاند و عدم ارسال به موقع اسامی آنها توسط بانکها، منجر به این تمدیدها شده است؛ اما آنچه که بسیار مردم را گلایهمند کرده، این است که بانکها در اقدامی ناآگانه، حساب وکالتی افراد را به اشتباه بهنام (بهنفع) سازمان حمایت نکردند و حساب بهنام ایرانخودرو تعریفکردهاند؛ بنابراین از لیست افرادی که میتوانستند در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی شرکت کنند، حذف شدند.
یادآوری میشود که پیش از موعد مقرر برای تعریف حساب وکالتی (٢٠-٢٣ اسفند)، مشتریان تعریف حساب وکالتی به نام ایرانخودرو داشتند و با اطلاعات اشتباه دادن برخی بانکها، تصور کردند با همان حساب وکالتی ایرانخودرو میتوانند در طرح یکپارچه خودروهای داخلی هم شرکت کنند؛ اما با توجه به اینکه وکالتی کردن حساب تنها به نام سازمان حمایت الزام بود، این افراد از لیست افراد مجاز به ثبتنام حذف شدند.
همچنان پس از گذشت حدود ۱۸ روز (از زمان آغاز فرآیند ثبتنام خودرو/۲۶ اسفند) این مشتریان گلایهمند هستند و اعلام میکنند که بعضاً سکه، طلا و... فروخته تا وجه لازم برای ثبتنام را تامین کنند و از بانک خواستهاند تا حساب وکالتی به نام سازمان حمایت، برایشان تعریف کنند اما حساب وکالتی به نام ایرانخودرو توسط بانکها تعریف شده است؛ بنابراین امکان ثبتنام نداشته و ندارند.
این افراد همچنان خواستار این هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت و امکانی برای ویرایش حساب وکالتی در نظر بگیرد و سامانه مجدد فعال شود تا این افراد هم بتوانند ثبتنام خود را انجام داده و در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی استفاده کنند و اشتباه بانکها را به حساب مشتریان نگذارند.
حال از روز چهارشنبه هفته جاری (۱۶ فروردین ماه) سامانه مجدد برای ثبت درخواست خودروی افراد دارای حساب وکالتی به نام سازمان حمایت باز میشود اما علیرغم اینکه همچنان مردم خواستار امکان ویرایش حساب وکالتی هستند، وزارت صمت هنوز برنامهای برای این افراد در نظر نگرفته است.
گروه خودروسازی سایپا قصد دارد محصول جدید خود را با نام پاژ به بازار ایران عرضه کند. پاژ در ردیف خودروهای هاچ بک اقتصادی قرار میگیرد و سایپا آن را طبق پلتفرم رنو کویید توسعه داده است. این خودرو از لحاظ ابعاد مشابه سایپا ۱۱۱ بوده و در قالب یک هاچ بک شهری اقتصادی در زمستان ۱۴۰۲ به تولید انبوه خواهد رسید.
طول سایپا پاژ به ۳۸۰۰ میلیمتر، عرض آن به ۱۵۹۰ میلیمتر، ارتفاع آن به ۱۴۹۰ میلیمتر و فاصله محوری آن نیز به ۲۴۳۰ میلیمتر میرسد. گفتنی است پاژ نام زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسهسرای ایرانی بوده و این روستا در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.
پاژ به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که میتواند قدرتی برابر با ۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتنمتر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل خواهد شد. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و برای این هاچ بک سبکوزن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۵ لیتری را بههمراه دارد.
پاژ بهعنوان یک خودرو اقتصادی طبق استانداردهای 85گانه به تولید خواهد رسید و از امکاناتی چون جلوآمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، 2 ایربگ ایمنی، سنسور فشار باد تایرها و سیستم ترمزهای ABS، EBD، BA بهره میبرد.
به گزارش ایلنا,شرکت سایپا قصد دارد پاژ را در قالب یک خودرو اقتصادی به بازار عرضه کند. در همین راستا شنیدهها حاکی از آن است که این خودرو با قیمتی کمتر از کوییک و ساینا اس به بازار عرضه خواهد شد.