به گزارش صدای بورس، شهریار محمدیراد یکی از تصمیمات اتخاذ شده برای خروج از این زیان را واگذاری سالانه یکی از برندهای زیرمجموعه شرکت پاکسان بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه برندهای زیرمجموعه این شرکت در اختیار شرکتهای همگروه قرار دارد، یکی از تصمیمات اتخاذ شده برای خروج از این زیان، واگذاری سالانه یکی از این برندهای زیرمجموعه است که در همین راستا در سال مالی گذشته فرآیند انتقال و فروش دو برند پونه و نسیم در دستور کار قرار گرفت، اما از آنجا که در آخرین روز سال مالی در بورس افشا شد، حسابرس آن را جزو درآمدهای سال ۱۴۰۱ شناسایی نکرد و قرار شد در سال ۱۴۰۲ به عنوان سود شناسایی شود و تصمیمگیری در این خصوص نیز باعث تأخیر در برگزاری مجمع سالانه شد.
مدیرعامل شرکت پاکسان در مورد میزان تولیدات شرکت در سال گذشته تصریح کرد: میزان تولیدات مواد شوینده در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن برآورد میشود که در مقایسه با سال قبل، ۳۳ هزار تن کاهش نشان میدهد.
وی در ادامه، کمبود نقدینگی برای تأمین مواد اولیه را بزرگترین چالش کنونی شرکت برشمرد و اظهار داشت: یکی از برنامههای شرکت در این راستا انتشار اوراق از طریق سازمانهای سرمایهای است تا بتوان نسبت به خرید مواد اولیه و افزایش تولید به میزان ظرفیت شرکت و کشش بازار اقدام کرد.
محمدیراد با بیان اینکه شرکت در حال حاضر برنامهای برای افزایش سرمایه ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامههای استراتژیک و کوتاهمدت پاکسان در سال جدید، اصلاح سبد کالایی است و محصولاتی که سود بیشتری دارند بیشتر تولید خواهند شد و محصولات زیانده از سبد کالایی پاکسان حذف میشوند.
وی توسعه بازارهای صادراتی را از دیگر برنامههای توسعهای پاکسان در سال جاری بیان کرد و افزود: با وجود آنکه محصولات صادراتی پاکسان به دلایل مختلف زیانده بوده است، اما با اقدامات انجام شده در سه ماهه ابتدایی سال مالی سودآوری خوبی داشته است.
مدیرعامل شرکت پاکسان در مورد افزایش قیمت محصولات نیز گفت: در همین راستا از طریق انجمن شوینده مشغول رایزنی با سازمان حمایت از مصرفکننده در خصوص درصد افزایش قیمتها هستیم که در روزهای آتی مشخص و اجرایی میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه پنج ساله شرکت پاکسان را حرکت به سمت صنعتی شدن عنوان کرد و اظهار داشت: برای شرکت پاکسان شصت ساله تولید صابون و پودر دیگر توجیه ندارد و باید به سمت تولید مواد اولیه و محصولات حد واسط گام برداشت، اما این به معنای کاهش تولید نیست.
محمدیراد در پایان با اشاره به سهم ۴۵ درصدی پاکسان از بازار مواد شوینده کشور یادآور شد: مسئولیت اجتماعی پاکسان در شرایط فعلی حمایت از مصرفکنندگان است و همگام با دیگر صنایع نیاز مصرفکنندگان را تأمین خواهیم کرد و در کنار مردم خواهیم بود.