به گزارش صدای بورس، پرسشهای مطرح شده و پاسخ ایرانخودرو به شرح زیر است:
یکی از سوالات مطرح شده عدم امکان ثبت خودرو هایما S۷ برای مشتریان و پیشنهاد مدل دیگری از این خودرو در سایت فروش اینترنتی ایرانخودروست.
این شرکت در پاسخ عنوان کرده، با توجه به اعلام اولویتها همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، اختلالی در سایت فروش ایرانخودرو ایجاد شده بود که این مشکل با سرعت رفع شده و در حال حاضر امکان ثبت خودروی مورد نظر وجود دارد.
عدم امکان انتخاب نمایندگی مورد نظر مشتری از دیگر سوالات مطرح شده است.
ایرانخودرو در پاسخ عنوان کرده، به منظور ایجاد توازن در توزیع خودرو، ظرفیت نمایندگیهای مجاز برابر بوده، اما در حال حاضر با رصد میزان درخواست ثبت هر نمایندگی به صورت مستمر، تعداد خودروهای اختصاص یافته بازنگری میشود و در صورت نیاز، ظرفیت نمایندگیها در سراسر کشور تغییر کرده و افزایش مییابد. ایرانخودرو با اعلام مهلت ۱۰ روز کاری از زمان ارسال پیامک تاکید کرده، مشتریان نگرانی در این خصوص نداشته باشند و در مدت ۱۰ روزه ثبتنام بدون مشکل انجام خواهد شد.
موضوع عدم امکان پرداخت وجه در سایت فروش ایرانخودرو برای مشتریانی که پیامک دریافت کردهاند از دیگر مسایل مطرح شده است.
ایرانخودرو تاکید کرده، در این باره گزارشی دریافت نشده و اگر مشتری به صورت موردی با این مشکل مواجه شده، میتواند روز دوشنبه چهارم اردیبهشتماه مشکل را با مدیریت ارتباط با مشتریان و مرکز تماس ۰۹۶۴۴۰مطرح کرده و پیگیری کند.
طرح موضوع عوارض و مالیات محصول هایما با رقمهای بسیار بالا از نگرانیهای بخش دیگری از مشتریان بوده است.
ایرانخودرو در این زمینه تاکید کرده، مشتریان به شایعات مطرح شده در برخی شبکههای اجتماعی توجه نکنند، مبالغ مطرح شده برای مالیات و عوارض محصول هایما در این شبکهها واقعی نبوده و با مکاتبات صورت گرفته با وزارت صمت و مشخص شدن ارزش گواهی اسقاط، مبلغ نهایی اعلام خواهد شد.
برخی مشتریان عنوان کردهاند در بخشنامه دارا بودن گواهینامه معتبر جزو شرایط اعلام نشده، در صورتی که هنگام ثبتنام برای انتخاب خودرو عنوان شده که گواهینامه الزامی است.
ایرانخودرو در پاسخ عنوان کرده، طی سال های اخیر سه شرط دارا بودن گواهینامه معتبر، دارا بودن سن ۱۸ سال و عدم خرید از خودروسازان طی ۴۸ ماهه اخیر جزو شروط اصلی خرید از خودروسازان داخلی برای متقاضیان عادی بوده است.