شرکت کتوسعه قبل از عرضه اولیه سهام و با عنایت به پرسش های مطرح شده در جلسات معارفه به پاره ای از ابهامات پاسخ داد.

به گزارش صدای بورس، شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر اقدامات و زیر ساخت هایی در حوزه صادرات در دستور کار دارد و در این راستا در مرحله اول به صورت آزمایشی نسبت به جذب مشتری از کشور روسیه و از طریق واسطه یک پارت از محصولات سنگی را به کشور روسیه ارسال کرد که در این راستا در جهت بازاریابی محصولات برنامه حضور مستمر در نمایشگاه های بین المللی جهت معرفی محصولات را خواهد داشت.

شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر با نماد کتوسعه در بورس فعالیت دارد؛
بر اساس ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی منتشر شده در سامانه کدال شرکت قبل از عرضه اولیه سهام و با عنایت به پرسش های مطرح شده در جلسات معارفه این شرکت نماد کتوسعه مدیرعامل شرکت به پاسخ سوالات به این شرح پرداخته است؛

۱- برنامه شرکت در حوزه سرمایه گذاری املاک چگونه خواهد بود؟

با عنایت به مفاد اساسنامه و موضوع فعالیت شرکت و نظر به اینکه سیاستهای شرکت مولد سازی دارایی های غیر جاری است سرمایه گذاری جدیدی در حوزه ساختمان صورت نمی گیرد اما با توجه به اینکه برخی از مشتریان محصولات این شرکت شهرداری ها می باشند لذا در صورتیکه بازاریابی با اهمیتی در این خصوص صورت پذیرد تهاتر مطالبات شرکت با ملک صورت خواهد پذیرفت.

۲- اقدامات جدیدی در حوزه اکتشاف محدوده های فلزی صورت خواهد پذیرفت؟

با توجه به تجربیات چند ساله شرکت در حوزه محدوده های فلزی و نظر به زیر ساخت های فنی و علمی شرکت در این حوزه برنامه شرکت مشارکت در حوزه های اکتشاف می باشد و در صورتیکه محدوده های فلزی جدیدی از سوی سازمان صمت به مزایده گذاشته شود و صرفه و صلاح سهامداران و شرکت رعایت شود برنامه ریزی های لازم برای حضور در مزایده ها انجام خواهد شد و هرگونه اقدام در این خصوص متعاقباً در سامانه کدال به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

۳- خلاصه ای از نتیجه اولیه شرکت در مزایده محدوده های اکتشافی افغانستان و برنامه های آتی شرکت در این خصوص چگونه خواهد بود؟

با عنایت به سیاست سهامدار اصلی در خصوص مشارکت در حوزه های بین المللی و با توجه به زیر ساخت های فنی و علمی شرکت در این حوزه و بنا به صرفه و صلاح سهامداران و به جهت هم مرز بودن و سهولت در سرمایه گذاری و دسترسی به کارخانه های فرآوری ماده معدنی (فلزی) این شرکت اقدام به حضور در مزایده مذکور کرده است. لذا کلیه مستندات و شرایط حضور برای وزارت صمت افغانستان ارسال شده و منتظر نتایج نهایی مزایده خواهیم بود.

با توجه به مراتب فوق و توانمندی شرکت در این حوزه در صورتیکه سرمایه گذاری با توجیه اقتصادی به این شرکت در حوزه های محدوده های فلزی معرفی شود نسبت به حضور در آن برنامه ریزی خواهد شد.

۴- نرخ رشد محصولات چگونه محاسبه می شود و آیا مبنای محاسبه میانگین نرخ تورم است؟

پاسخ با توجه به سیاست هیات مدیره شرکت از ابتدای سال گذشته فرایند نرخ گذاری بخش عمده ای از محصولات را از ترک تشریفات (مذاکره) به برگزاری مزایده و کشف قیمت مناسب حسب تقاضای بازار تغییر دادیم و همچنین در مباحث مربوط به استخراج محصولات تغییراتی داشتیم که منجر به افزایش کیفیت محصولات این شرکت شد و بخش دیگری از نرخ گذاری محصولات با کشف قیمت از طریق مزایده های برگزار شده و به واسطه مدیریت و پایش مداوم بازار مشکلات ناشی از قیمت گذاری محصولات مرتفع شد.

۵- برنامه و سیاست شرکت در خصوص تجدید ارزیابی دارایی های چگونه است؟

با عنایت به امکان استفاده از ظرفیت تجدید ارزیابی دارایی های شرکت و بنا به سیاست سهامدار اصلی (سازمان اقتصادی کوثر) و نزدیک شدن ارزش خالص دارایی ها به دفاتر ،شرکت این موضوعات بررسی و اگر در این خصوص تصمیمی اتخاذ شد فوراً در سامانه کدال افشاء خواهد شد.

۶- در مورد هوشمند سازی معادن شرکت توضیحاتی ارائه شود؟

در حوزه هوشمند سازی معادن شرکت ۵ مولفه در دستور کار مدیریت قرار دارد: ۱- استفاده از GPS - راه اندازی دوربین های متصل به اینترنت - استفاده از پهپاد - پایش کنترل کیفیت -۵ ایجاد سکوی نرم افزاری در ستاد

موارد مذکور وارد سامانه خواهند شد و عملیاتی نظیر ورود و خروج ماشین ها و نظارت بر باسکول ....... به صورت مستمر پایش خواهد شد.

۷- آیا شرکت در مباحث مربوط به تامین ماشین آلات با توجه به تحریم ها مشکلاتی دارد؟

خیر با کمک و استفاده از تسهیلات اعطایی از سوی وزارت صمت شرکت مشکلاتی در این خصوص ندارد.

۸- در حوزه مولد سازی دارایی ها چه اقداماتی صورت گرفته؟

سال گذشته بر اساس سیاست های سهامدار اصلی اقدام به فروش معدن پوکه احمدآباد کردیم که بیش از ده سال بلا استفاده و راکد بوده است و ملی مزایده این معدن فروخته شد. همچنین با اخذ مجوزهای لازم از سهامدار

اصلی اقدام به فروش ۹ واحد آپارتمانهای واقع در دهکده المپیک کردیم برای ماشین آلات سبک و سنگین نیز این دارایی ها طبقه بندی شده و بخشی از آن در چرخه فعالیت های جاری شرکت مورد استفاده قرار گرفت و بخش دیگر پس از عرضه سهام شرکت در دستور کار مولد سازی قرار خواهد گرفت.

۹ - مقاصد صادراتی و برنامه های توسعه ای در خصوص صادرات چگونه خواهد بود؟

این شرکت اقدامات و زیر ساخت هایی در حوزه صادرات در دستور کار دارد و در این راستا در مرحله اول به صورت آزمایشی نسبت به جذب مشتری از کشور روسیه و از طریق واسطه یک پارت از محصولات سنگی را به کشور روسیه ارسال کرد که در این راستا در جهت بازاریابی محصولات برنامه حضور مستمر در نمایشگاه های بین المللی جهت معرفی محصولات را خواهد داشت.

۱۰ - سیاست های تقسیم سود چگونه خواهد بود؟

در خصوص تقسیم سود با عنایت به سیاست های سهامدار اصلی که تقسیم سود حداکتری بوده است انجام خواهد شد مگر اینکه سهامدار اصلی در مقاطعی به جهت استفاده از معافیت های مالیاتی در خصوص عدم تقسیم سود و انتقال به سرمایه و تامین منابع برای طرح های توسعه ای شرکت نسبت به تقسیم سود حداکثری ملاحظاتی داشته باشد.

۱۱- شرکت از مزایای معافیتهای مالیاتی استفاده می کند؟

بله این شرکت از تمامی معافیت های قانونی از جمله معافیت شرکت های پذیرفته شده در بورس، معافیت شرکت های تولیدی و یا از تخفیفات مربوط به تبصره ۷ ماده ۱۰۵ ق. م. م استفاده کرده و اقداماتی نیز در جهت استفاده حداکثری از معافیت های مالیاتی در دستور کار مدیریت است.

۱۲- پیش بینی سود شرکت برای سال جاری چقدر است؟

این شرکت برای سال جاری مبلغ ۲۲۶ میلیارد تومان سود پیش بینی کرده که انشالله با تلاش همکاران و لطف الهی محقق می شود.