مدیرعامل و نایب رئیس شرکت خمیرمایه رضوی از هدفگذاری تولید ۱۱ هزار تنی این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمدصادق مروارید ضمن بیان این مطلب، با اشاره به اینکه شرکت خمیرمایه رضوی تولیدکننده‌ دو محصول خمیرمایه تازه و خمیرمایه خشک و تنها تولیدکننده‌ خمیرمایه تازه در ایران است، تصریح کرد: محصولات شرکت هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای صادراتی با کیفیت قابل قبول و مناسب به فروش می‌روند.

وی همچنین طرح افزایش تولید ۲۲۰۰ تنی، نصب نیروگاه در مقیاس کوچک و بهسازی و نوسازی پروژه‌ تصفیه پساب با هدف صرفه‌جویی آب و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت و بهره‌وری بیشتر در فرآیند تولید را از جمله برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای شرکت خمیرمایه رضوی برشمرد و از برنامه افزایش سرمایه شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی در خصوص اقدامات صورت در زمینه صادرات نیز گفت: با توجه به نیاز شدیدی که به محصول خمیرمایه در تمامی دنیا به ویژه در منطقه وجود دارد، بازارهای صادراتی جدیدی همچون کشورهای شمال آفریقا و عربستان به عنوان مقاصد صادراتی جدید اضافه شده‌اند.

وی در پاسخ به نحوه تهیه مواد اولیه شرکت نیز تصریح کرد: مواد اولیه‌ موردنیاز شرکت شامل ملاس، فسفات و اوره است که از محل منابع داخلی تهیه می‌شود و با توجه به استقرار کارخانه‌هایی در استان خراسان بخش زیادی از مواد اولیه‌ از داخل استان و بخشی از مواد اولیه دیگر همچون اوره و فسفات از طریق بورس تهیه می‌شود.

مروارید با بیان اینکه تا کنون در زمینه تهیه مواد اولیه مشکل خاصی وجود نداشته است، گفت: چالش‌هایی پیش روی صنعت در زمینه تهیه مواد اولیه ممکن است به صورت مقطعی باشد، اما هیچ‌گاه متوقفکننده و یا به عنوان عاملی منفی بر روند تولید اثرگذار نبوده است.

مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی در مورد میزان سودآوری شرکت نیز خاطرنشان کرد: در گزارش ارزش‌گذاری، روند سودآوری شرکت افزایشی بوده است، به طوری که در سال ۱۴۰۱ از حدود ۸۸ میلیارد تومان به ۱۲۳ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.