پس از انتشار خبرهای منفی و متوالی برای بازار سهام طی روزهای گذشته، بورس دیروز با خبرهای خوب و امیدوارکننده‌ای همراه بود که موجب شد خریداران سهام انگیزه‌ دوباره‌ای برای برگشت به معاملات بازار پیدا کنند. شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته با افزایش ۲.۲ درصدی همراه شد و توانست بار دیگر به مرز ۲ میلیون واحدی برسد. از سمت دیگر، شاخص هم‌وزن با ثبت عملکردی تقریباً مشابه، رشد ۲.۲۵ درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد سهام اما تغییر چندانی نسبت به قبل نداشت و در محدوده ۶۷۵۰ میلیارد تومانی ایستاد که البته با ورود پول ۹۵۲ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی همراه بود.

۱۲:۵۰⏰
خلاصه بازار امروز
آخرین روز معاملاتی هفته جاری شروع خوبی داشت اما پایانش چنگی به دل نمی‌زد. شاخص کل رشد بیش از ۱۶ هزار واحدی را رقم زد و در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶ هزار واحد ایستاد.
امروز ۹۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد به ۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای گلدیرا و فجر صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای وآیند و آسیا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی ها داشتند.

۱۲:۲۹⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل بورس در نیمه دوم با افزایش عرضه همراه شد و به نظر می‌رسد نوسانگیرها در حال خروج هستند؛ هم اکنون شاخص کل با رشد ۱۹ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با افزایش ۱۰ هزار واحدی همراه بوده است.
نمادهای شستا، تاپیکو،‌ حکشتی، وبملت، شپدیس، بوعلی و فارس در صدر مثبت سازان قرار دارند و محصولات شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۵۳۵ میلیارد تومان، ۳۹۸ میلیاردتومان و ۲۸۲ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را داشته اند.

۱۲:۰۴⏰
ذوب که تا محدوده ۳۵۳ تومان و نزدیکی صف خرید پیشروی کرده بود طی دقایق اخیر با افت قیمت همراه شد و به محدوده ۳۳۲ تومان ۱,۴ درصد منفی افت کرد.

۱۱:۴۷⏰
پالایش با قیمت ۱۳۹۰۰ تومان افت بیش از ۲ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۹ میلیون سهم رسیده است و دارایکم با قیمت ۱۷۱۶۴ تومان نوسان منفی دارد و حجم معامله ۱۳ میلیونی را گذرانده است.

۱۱:۴۶⏰
بخش عمده‌ای از نمادها در بازار امروز از جمله سهم‌های بزرگ و تاثیرگذار شامل فولاد، فملی، خودرو، خساپا، شپنا و شبندر و .... به دلیل برگزاری مجامع خود بسته شده‌اند؛ به نظر می‌رسد پس از پایان تیرماه و بازگشایی نماد شرکت ها وضعیت معاملات به گونه دیگری رقم بخورد، بازار هر چه اصلاح داشته در این مدت انجام داده است، قیمت ها در ناحیه های جذابی قرار دارند و پس از برگزاری مجامع و تقسیم سود، جذاب‌تر هم خواهند شد.

۱۱:۳۶⏰
برای نرخ خوراکی که امروز به صورت قطعی تصویب شد ، بازار به اندازه کافی اصلاح داشته است و به نظر می رسد هرگونه واکنش به این اخبار بیش واکنشی به شمار رود و قطعا نباید تداوم چندانی برای روزهای آتی داشته باشد.

۱۱:۳۴⏰
با مشخص شدن تکلیف نرخ خوراک در جلسه امروز هیئت دولت، هم اکنون شاهد افت قیمت در صندوق های اهرمی که در این مدت در راس واکنش ها قرار داشتند هستیم.

۱۱:۱۵⏰
نرخ خوراک پتروشیمی ها ۵۵۰۰ تومان شد.

۱۱:۰۸⏰
فرابورس در قیمت ۱۲،۱۷۰ ریال با رشد ۴.۵ درصدی قیمت رو به رو است.

۱۱:۰۵⏰
خگستر در قیمت ۴،۴۷۰ ریال افزایش ۵.۵ درصدی قیمت را تجربه می کند سهم با ارزش بازار ۱۷ همتی سرانه خریدی معادل ۳۰ میلیون تومان دارد.

۱۱:۰۲⏰
حکشتی با قیمت ۱۵۷۱ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید بیش از ۴۰ میلیونی رو به رو است، اما حجم معامله آن به ۴ میلیون سهم رسیده است.

۱۰:۱۰⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۲۵۴ میلیون سهم
وبملت ۹۴ میلیون سهم
بترانس ۹۳ میلیون سهم
خگستر ۷۶ میلیون سهم
اهرم ۶۱ میلیون سهم

۱۰:۱۰⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۰۱۴,۷۲۲
۱۵۰۰۲ واحد افزایش
ارزش بازار ۷۲,۹۶۲,۹۳۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۳,۸۸۸ میلیارد ریال
حجم معاملات ۱.۸۵۸ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فارس ۱۸۹۱ واحد مثبت
شستا ۱۸۵۱ واحد مثبت
شپدیس ۱۰۰۱ واحد مثبت
وبملت ۹۴۵ واحد مثبت
شتران ۸۶۵ واحد مثبت
بوعلی ۸۵۵ واحد مثبت
حکشتی ۶۲۱ واحد مثبت

۱۰:۰۹⏰
شاخص کل با افزایش بیش از ۱۴ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۴ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با رشد بیش از ۸ هزار واحدی همراه است.

۰۹:۵۹⏰
فرآور برای دومین روز پیاپی صف خرید شد. شروع معاملات امروز این نماد بورسی ۴,۲۰۰ تومان بود اما به سرعت تا ۴,۴۳۵ تومان رشد کرد و به صف نشست.

۰۹:۵۹⏰
در غیاب دو خودروساز بزرگ ، #خگستر با قیمت ۴۴۲.۱ تومان با رشد بیش از ۴ درصدی همراه است.

۰۹:۴۱⏰
بترانس امروز با اقبال خریداران رو به رو است و با قیمت ۲۸۴.۶ تومان در مثبت ۷ درصد با پشت سر گذاشتن حجم معامله ۷۳ میلیونی تقاضای خرید را به همراه دارد.

۰۹:۴۱⏰
فارس با حمایت ۶۳ درصدی حقوقی ها از ۱,۲۰۸ تومان تا ۱,۲۲۶ تومان ۲ درصد مثبت رشد کرد و با افزودن ۱,۴۸۶ واحد بر ارتفاع شاخص کل فعلاً عنوان تأثیرگذارترین نماد بر نماگر بورس را کسب کرده است.

۰۹:۳۹⏰
شپدیس با رشد ۴.۵ درصدی برروی قیمت ۱۴۶۸۵ تومان در میان شاخص سازان امروز دیده می شود.

۰۹:۳۹⏰
حکشتی با قیمت ۱۵۷۱ تومان در مثبت ۵ درصد با صف خرید بیش از ۴۰ میلیونی رو به رو است.

۰۹:۳۸⏰
شستا با رشد ۱.۵ درصدی برروی قیمت ۱۲۳ تومان حجم معامله بیش از ۵۰ میلیونی داشته است.

۰۹:۲۰⏰
وبملت با قیمت ۴۴۳.۸ تومان با رشد بیش از ۱.۵ درصدی در صدر مثبت‌سازان شاخص قرار دارد.

۰۹:۰۹⏰
شاخص کل در روز جاری با افزایش حدود ۵ هزار واحدی کار خود را آغاز کرده است و نمادهای وبملت، بوعلی، حکشتی، شستا و فارس در صدر مثبت‌سازان قرار دارند.