تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷

در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار که صبح امروز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۳۰ با حضور بیش از ۵۰ درصد سهامداران برگزار شد، افزایش سرمایه «کمرجان» از مبلغ ۶۷۳ میلیارد ریال به ۱۱۰۰ میلیارد ریال مورد تصویب سهامداران و هیات مدیره قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی مرجان‌کار با اشاره به اینکه به زودی وضعیت تولید شرکت تغییر پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: تلاش بر این است که هزینه‌ها به حداقل برسد.

حمیدرضا آزادی با بیان اینکه دستگاه‌ها از ۳۰ سال گذشته نوسازی نشده و حتی کوره‌ها دچار مشکل است، تصریح کرد: در همین راستا قرار است کوره‌های جدیدی احداث شود تا با مشکلات تکراری مواجه نشویم. ضمن اینکه با خرید معدن جدید و بیمه کردن ۲۰ ساله آن برنامه‌های جدیدی در دستور کار است.

وی در ادامه، در مورد افزایش سرمایه گفت: سرمایه شرکت از بدو تاسیس تا کنون یعنی سال ۱۳۶۱،‌ طی ۱۰ مرحله ۶۷۳ میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی مرجان‌کار در مورد ترکیب سهامداران شرکت نیز گفت: بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، درصد مالکیت شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید ۵۰،۳۹ درصد، درصد مالکیت صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی گوهر فام امید ۴،۲۱ درصد، درصد مالکیت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید ۰،۰۲ درصد، درصد مالکیت سایر سهامداران حقیقی ۴۵،۲۰ درصد و درصد مالکیت سایر سهامداران حقوقی ۰،۱۶ درصد است.

جزئیات افزایش سرمایه‌های شرکت از بدو تأسیس

آزادی در ادامه، با اشاره به منابع و مصارف افزایش سرمایه خاطرنشان کرد: مطالبات حاصل شده سهامداران و آورده نقدی ۳۲۶،۴۰۳ میلیون ریال، سود انباشته ۱۰۰،۰۰۰ میلیون ریال، جمع منابع ۴۲۶،۴۰۳ میلیون ریال، اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد ۴۲۶،۴۰۳ میلیون ریال و جمع مصارف ۴۲۶،۴۰۳ میلیون ریال است.

آخرین وضعیت ترکیب سهامداران

مدیرعامل شرکت تولیدی و بازرگانی مرجان‌کار با اشاره به اینکه شرکت قصد دارد از محل مطالبات و آورده نقدی به میزان ۴۸،۴۶ درصد و سود انباشته به میزان ۱۴،۸۵ درصد افزایش سرمایه انجام دهد، هدف از این افزایش سرمایه را اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد و همچنین کاهش هزینه‌های مالی و افزایش سودآوری شرکت عنوان کرد.

مزیت‌های افزایش سرمایه کمرجان