به گزارش صدای بورس؛ یاسر داوری مدیر عامل شرکت بهنوش در مورد اهداف و راهبردهای شرکت گفت: رهبری شرکت را می توان در تعریف محدود آن ،« رابطه شرکت با سهامدارانش در تعریف گسترده آن، رابطه شرکت با جامعه دانست « در کل تعریف گسترده آن راهبری شرکتی تنها مربوط به اداره عملیات شرکت نیست بلکه به هدایت، نظارت و کنترل اعمال مدیران اجرایی و پاسخگویی آنها به تمام ذینفعان شرکت (اجتماع) مربوط است.
وی ادامه داد: هدف نهایی راهبری شرکتی دستیابی به چهار مورد پاسخگوئی، شفافیت، عدالت و رعایت حقوق ذینفعان در شرکت ها است. با مرور تعریف های یاد شده و تحلیل آنها می توان تعریف جامع و کامل زیر را از راهبری شرکتی ارائه نمود : راهبری شرکتی قوانین، مقررات، ساختارها، فرآیندها، فرهنگ ها و سیستم هایی است که موجب دستیابی به هدف های پاسخگویی ، شفافیت، عدالت و رعایت حقوق ذینفعان می شود. همچنین حاکمیت شرکتی، روابط بین کنشگران متعدد (ذینفعان) و هدف هایی را که بر اساس آنها شرکت اداره می شود در برمی گیرد.
روند صادرات طی سه سال:
وی افزود: برند شرکت در بازار جزو نقاط قوت این سازمان است ولی به دلیل نبود نظارت مناسب بر بازار و اعطای تخفیفات و حاشیه سود خارج از عرف تجاری توسط رقبا ، اعطای اعتبار بیش از اندازه به خریداران توسط رقبا ، نهایتا رقابت ناسالم توسط رقبا ،کاهش قدرت خرید اقشار مختلف مردم و... می تواند باعث کاهش تولید و فروش محصوالت گردیده و شرکت را با ریسک های تجاری مواجه کند.
وضعیت مالی:
خلاصه آمار مربوط به تولید محصولات / ارائه خدمات:
تحلیل حساسیت سود و زیان هر سهم:
وی برنامه های آتی شرکت را به این شرح برشمرد: توسعه فروش مویرگی به جهت افزایش سهم بازار و گسترش پوشش عاملین توزیع ، حذف گلوگاه ها و استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه ها و ماشین آلات خطوط تولید، تاکید بر توسعه صادرات محصولات با حفظ سهم بازار داخلی و تنوع بخشی به محصولات داخلی و صادراتی با رعایت نیازهای بازار، بسته بندی جدید محصولات، ارتقا کیفیت محصولات فعلی، تلاش برای اخذ تسهیلات کم بهره و بلند مدت متناسب با بودجه عملیاتی شرکت، تلاش برای خرید مواد اولیه مورد نیاز با بهترین کیفیت و کمترین قیمت موجود از بازار داخلی، ارتقاء سیستم های مکانیزه به منظور تسریع در دسترسی به اطلاعات یکپارچه مورد نیاز و استفاده از سیستم های یکپارچه تحت وب جهت افزایش کنترل های داخلی، مدیریت بر ضایعات و اتلاف به عنوان یک فرایند پویا و مستمر و تلاش در زمینه به حداقل رساندن ضایعات ، اجرای برنامه های تحقیقاتی و تقویت واحد D&R ،بکارگیری روش ها و سازوکارهای مناسب جهت ارتقاء کیفیت، متنوع کردن محصولات و کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده محصولات، توسعه ناوگان فروش و برنامه ریزی ،حفظ،توسعه و تقویت برند های فرعی درجهت گسترش بازار، بررسی و مطالعه در خصوص عوامل زیست محیطی و توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی .