گزارش تحلیلی از بررسی تحلیل حساسیت سود و درآمد شرکت غمایه را در این مطلب می خوانید.

به گزارش صدای بورس، سود خالص هر سهم شرکت خمیرمایه رضوی برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۸۶۸۵ ریال پیش بینی شد.

شرکت خمیرمایه رضوی با نماد غمایه در بورس فعالیت دارد؛

شرکت خمیرمایه رضوی سود خالص هر سهم را برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۳۶۴۰ ریال و سود نقدی هر سهم را ۱۰۰۰ ریال و نسبت تقسیم سود را ۲۷ درصد اعلام کرد.

حاشیه سود ناخالص شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ حدود ۲۷ درصد و برای دوره مالی ۱۴۰۲ حدود ۳۱ درصد است.

درآمد عملیاتی شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۱۰۵۰۱۰۳۹ میلیون ریال است و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۷۳۱۰۴۱۳ میلیون ریال است.این رقم در دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۴۶۱۰۴۲۱ میلیون ریال است.

سود خالص هر سهم شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۸۶۸۵ ریال برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۷۰۱۰ ریال است. این رقم برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۳۶۴۰ ریال بود.

با توجه به مفروضات انتخاب شده سود تحلیلی هر سهم شرکت برای سال مالی ۱۴۰۲ معادل ۷،۰۱۰ ریال خواهد بود. برای سال مالی تحلیلی ۱۴۰۲ درآمد شرکت ۶۰ درصد و بهای تمام شده ۵۵ درصد افزایش یافته است.
نتیجه این افزایش ها حاشیه سود ناخالص ۳۱ درصد و حاشیه سود خالص ۲۳ درصد است.
سود شرکت به وسیله سه عامل اصلی تعیین می شود تولید خمیرمایه تازه و خشک نرخ مصرف ملاس و نرخ دلار در صورتی که سایر شرایط ثابت ،باشند هر ۱۰ درصد افزایش در تولید خمیرمایه تازه و خشک یا نرخ دلار سود شرکت را به ترتیب ۲۰ و ۱۳ درصد افزایش می دهد اما هر ۱۰ درصد افزایش در نرخ مصرف ملاس، سود شرکت را ۱۸ درصد کاهش می دهد.

منبع: گروه اقتصادی فاخر