یک کارشناسی بازار سرمایه با اشاره به این که مصوبه‌ بازگشت نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به فرمول منجر به حفظ حقوق سهامداران خواهد شد، گفت: سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و افزایش سودآوری صنایع پتروشیمی از دیگر دستاوردهای این تصمیم است.

محمدعلی احمدزاده اصل در گفت‌وگو با خبرنگار صدای بورس در رابطه با مزایای مصوبه دستورالعمل دولت مبنی بر تعیین نرخ خوراک بر اس فرمول، اظهار کرد: مصوبه‌ای که هفته گذشته توسط وزیر اقتصاد در خصوص تعیین نرخ خوراک براساس فرمول بیان شد به مرور زمان منجر به حفظ حقوق سهامداران خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با تعیین نرخ خوراک براساس فرمول شاهد سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، افزایش سودآوری صنایع پتروشیمی، دولت، سهامداران و ... خواهیم بود، زیرا تعیین درست فرمول موجب ارتقا شفافیت نرخ محصولات پتروشیمی می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر محاسبه نرخ ارز بر اساس نرخ مبادله‌ای، اظهار کرد: دولت باید به منظور رفع رانت، شفافیت و ...‌ نرخ تسعیر محصولات پتروشیمی را به نرخ ارز در بازار آزاد نزدیک‌تر کند.
احمدزاده اصل در مورد با نقش وزارت اقتصاد و سازمان بورس در رابطه با تغییر نوع تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، گفت: سازمان بورس، وزارت اقتصاد و سایر نهادهای مربوطه در بازار سرمایه طی این مدت اقدامات قابل توجهی را در راستای تعیین نرخ خوراک براساس فرمول انجام دادند که خود این مسئله جای تقدیر ویژه دارد به سبب آنکه اگر پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان صورت نمی‌گرفت شاهد زیان‌دهی صنعت پتروشیمی بودیم.