به گزارش صدای بورس، زهرا حسین زاده، در خصوص تاخیر در تحویل برخی از خودروهای فروخته شده در بورس کالا طی ماه های گذشته و شرایط خریداران در این حوزه گفت: مهم ترین بخش فرآیند کنترل پیش از عرضه محصولات در اتاق پایاپای بورس کالا، کنترل تضامین و وثایق عرضه کنندگان است و در واقع، این موضوع شرط لازم برای عرضه محصولات تلقی می شود و نقش بسیار ارزنده ای در کنترل ریسک و عدم عمل به تعهدات را بر عهده دارد.
او افزود: عرضه کنندگان خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در چارچوب دستورالعمل تسویه و پایاپای، تضامین لازم و مورد تایید از آن ها پیش از عرضه محصولاتشان در بورس کالا اخذ شده است.
به گفته حسین زاده، طبق دستورالعمل ها، مشتریانی که موفق به تحویل به موقع خودروی خود در موعد مقرر نشدند و تا ۳۰ روز پس از سررسید، اعتراض خود را به شکل مکتوب از طریق کارگزار خریدار به بورس کالا اعلام کردند، امکان اخذ خسارت برای آنان فراهم شد.
رئیس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران، در پایان گفت: در همین راستا رسیدگی های لازم انجام و تا امروز برای تعداد ۱۱۸۵ مورد اعتراض، براساس ۰.۲۵ درصد ارزش قرارداد، محاسبه خسارت انجام و مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت یا در جریان پرداخت قرار دارد.
منبع: ایسنا