تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری امید گفت: تجمیع منابع خرد از طریق ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به عموم سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا از منافع سرمایه‌گذاری در شرایط مختلف اقتصادی بهره‌مند شوند.

به گزارش صدای بورس، حسین فهیمی، سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری امید، با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از جمله مسائلی است که در چند سال اخیر بیش از پیش در بازار سرمایه ایران مطرح شده است، گفت: افزایش تعداد و تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین رشد اقبال عمومی به سرمایه‌گذاری در بازار سهام از جمله دلایلی است که براهمیت ابزار سرمایه‌گذاری غیرمستقیم افزوده است.

وی تاکید کرد: افراد به طور عمده به دنبال پس‌انداز سرمایه‌های خود هستند که یکی از مسیرهای قابل اطمینان برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام بهره‌گیری از روش غیرمستقیم یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

فهیمی با بیان‌اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار با استفاده از روش‌هایی چون بررسی صلاحیت مدیران و طبقه‌بندی صندوق‌ها براساس ریسک و حوزه سرمایه‌گذاری، بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری نظارت می‌کند، افزود: در حال‌حاضر برخی صندوق‌ها در دسته (Free Risk) قرار می‌گیرند و افراد ریسک گریز می‌تواند به واسطه آن‌ها سودهای قابل توجهی کسب کنند.

سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری امید تاکید کرد: صندوق‌هایی که از ریسک‌های متوسطی برخوردارند به علت مدیریت توسط افراد متخصص در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم عملکرد بهتری را ثبت کرده‌اند.

فهیمی در پایان گفت: تجمیع منابع خرد از طریق ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم همچون صندوق‌ها به عموم سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا از منافع سرمایه‌گذاری در شرایط مختلف اقتصادی بهره‌مند شوند.

منبع: سنا