کارشناس امور بانکی و مالی با تاکید براینکه انتقاد بانک‌ها به ابلاغیه دولت کاملا صحیح است، گفت: طرح ابلاغیه دولت مبنی بر جریمه بانک‌ها که تسهیلات به نهضت مسکن نمی‌دهند و اینگونه تکلیف ها برای نظام بانکی و اقتصاد کشور تاثیرات منفی خواهد داشت.

کامران ندری در گفت و گو با «صدای بورس» با تاکید بر اینکه انتقاد بانک ها به ابلاغیه دولت مبنی بر جریمه بانک‌ها که تسهیلات به نهضت مسکن نمی‌دهند ،صحیح است،گفت: بانک‌ها مکلفند طبق بعضی از تبصره‌های تکلیفی تسهیلاتی را برای مسکن در نظر بگیرند، وام هایی را پرداخت کنند، اما در جریان غیر قانونی بودن آن نیستم.

وی ادامه داد: مطابق با قانون، بانک‌ها موظف‌اند وام و تسهیلاتی را پرداخت کنند که از منظر بانکی و منطق اقتصاد پرداخت این وام ها صحیح نیست و به اقتصاد کمک نمی‌کند و بانک‌ها را در وضعیت بدی قرار می‌دهد. انتقاد بانک‌ها به ابلاغیه دولت کاملا صحیح است. با توجه به این موضوع که این طرح خوبی نیست با این حال نمیتوان گفت که خلاف قانون است.

این کارشناس امور بانکی و مالی تصریح کرد: طرح اینگونه ابلاغیه ها و تکلیف ها برای نظام بانکی و اقتصاد کشور تاثیرات منفی خواهد داشت.

ندری درمورد خبر ابلاغیه دولت مبنی بر جریمه بانک‌ها که تسهیلات به نهضت مسکن نمی‌دهندو تاثیر آن بر ریزش بازار سرمایه،گفت: بعید است خبر جریمه شدن بانک‌ها در راستای عدم پرداخت تهسیلات مسکن تاثیر بر ریزش روز گذشته بازار سرمایه داشته باشد. اگر تصور بر این است که به علت این اخبار سهام بانک ها کاهشی شده و شاخص را منفی کرده نمی‌توان فقط به این خبر نسبت داد چرا که بازار تحت تاثیر خبرهای مثبت و منفی سیاسی نوسان دارد و فقط می تواند بر مدیریت بازار تاثیرگذار باشد.