رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران به مردم توصیه کرد مصنوعات طلا خریداری کنند وگفت:‌ خریداری مردم در مصنوعات طلا، به تولید در این صنعت کمک و آن را از حالت رکودی خارج کند. همچنین مردم از خرید طلای دست دوم خودداری کنند، چرا که کد های استانداردی در آن ها رعایت نشده است.

نادر بذرافشان در گفت و گو با «صدای بورس» گفت: طی هفته های گذشته شاهد افزایش ۱۱۰ دلاری قیمت طلای جهانی بوده ایم که این روند در ابتدای هفته جاری روند کاهشی را طی و به قیمت های قبلی خود رسید.

وی در رابطه با نوسانات طلای داخلی افزود: بازار طلای داخلی از ابتدای سال در رکود به سر می برد، این درحالی است که طلای داخلی شرایط بحرانی به ویژه در واحد های تولیدی را شاهد هستیم که تاثیر مستقیم بر هزینه های جاری این واحدها دارد .

وی افزود:‌ پیش بینی فعالان بازار براین اساس بود که بعد از ماه های محرم وصفر با وجود افزایش تقاضای طلا شاهد خروج بازار طلا از رکود باشیم و رونق به صنعت بازگردد که متاسفانه این اتفاق رقم نخورد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: وقتی تقاضا در بازار وجود نداشته باشد نمی توان التهابی در بازار مشاهده کرد و بازار را در شرایط آرامش نسبی قرار میدهد.

بذرافشان با تاکید براینکه به نظر نمی‌رسد کاهش قیمت طلا داخلی در ماه های آینده تداوم داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه قیمت ها طی ماه های گذشته به یک ثبات نسبی رسیده احتمال روند کاهشی را کمتر می‌کنند. اما براساس تحلیل های صورت گرفته تاپایان سال میلادی و ابتدای سال جدید بازار طلای جهانی روند افزایش داشته باشد و به طور یقین این تغییرات بر بازار داخلی طلا نیز بی تاثیر نخواهد بود و در ماه های منتهی به پایان سال شاهد روند صعودی فلز زرد باشیم.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت انس جهانی در تمام دنیا بازار های داخلی را تحت تاثیر قرار میدهد. در حال حاضر شرایط بحرانی از لحاظ تقاضا و آرامش در بازار داخلی کشور با توجه به رکود که برآن حاکم است ،امیدواریم طی روز ها یا هفته های آتی طلای داخلی از وضعیت بحرانی خود خارج و رونق به این صنعت بازگردد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با اینکه آیا در وضعیت کنونی خرید طلا مناسب است یا خیرگفت: مردم میتوانند به راحتی مبادلات خود در خرید طلا را انجام دهند. با توجه به اینکه احتمال کاهش قیمت طلا کم است، شاید افزایش قیمت انس جهانی بر بازار داخلی تاثیر مثبت بگذارد، اما بعید است تا انتهای سال افزایش چشم گیری از قیمت طلای داخلی را شاهد باشیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد:اگر مردم طبق سنوات گذشته طلا را به عنوان سرمایه امن می دانند ، توصیه می‌شود مصنوعات طلا خریداری کرده و از خرید طلای آب شده که مشکلات فنی و استانداردی در آن وجود دارد خودداری کنند.

بذرافشان اضافه کرد:‌ امیدواریم خریداری مردم در مصنوعات طلا، به تولید در این صنعت کمک و آن را از حالت رکودی خارج کند. همچنین مردم از خرید طلای دست دوم خودداری کنند، چرا که کد های استانداردی در آن ها رعایت نشده است.