بازار سرمایه در در اولین روز هفته با آغاز زمستان ریزش را تجربه کرد، اما سطح حمایتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را از دست نداد.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه روز شنبه با ریزش ۱ هزار و ۸۷۸ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به آخرین روز هفته گذشته، یک افزایش ۴۱۳ واحدی را تجربه کرد. همچنین ارزش ۴۰۵ هزار معامله ۸۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل کمتر از ۲ واحد نسبت به اخرین روز هفته قبل ریزش داشت و به سطح ۲۶ هزار و ۵۷۷ واحد رسید. ارزش ۲۵۸ هزار معامله ۹۰ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

در بازار امروز، ۱۹۵ نماد مثبت و ۳۱۵ نماد از میان ۶۴۹ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۳۰ درصد نمادها سبز رنگ و ۴۸ درصد بازار به رنگ قرمز درآمده بودند.

بیشترین‌ها

خبهمن، فولاد، وخارزم و ثدشا بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

خبمهن، وخارزم، شستا و فولاد بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

فملی، فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای ثشاهد، خگستر، تکاردان و حفارس بیشترین تراکنش را داشتند.

انتخاب و آریا بیشترین اثر منفی و هرمز و غصینو بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین کرومیت، فصبا، نطرین و حآفرین جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار محسوب شدند.

در نمادهای سآبیک، فولاژ، بالبر و شیراز فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع برتر امروز

در اولین روز معاملاتی گروه‌های نساجی با ۲.۸۶ درصد، صنعت چوب با ۲.۴۵ درصد، محصولات غذایی ۲.۱۵ درصد و خدمات رفاهی متنوع با ۱.۹۸ درصد بیشترین بازدهی را در میان صنایع به ثبت رساندند.

همچنین صنایع سرمایه‌گذاری، خدمات رفاهی متنوع، بانک‌ها و موسسات اعتباری و کانی‌های فلزی، چهار صنعت تاثیرگذار بر شاخص برآورد شدند.

صندوق‌های سهامی برتر

در اولین روز هفته، صندوق‌های سهامی برلیان، ثنا، پرتو و رماس بیشترین بازدهی مثبت را به ثبت رساندند که به ترتیب ۳.۶۱ درصد، ۲.۸۸ درصد، ۲.۱۶ درصد و ۱.۴۸ درصد سود به جا گذاشتند.

همچنین صندوق‌های درآمد ثابت آلا، دارا، اعتبار و طلوع رکورددار بازدهی در اولین روز معاملاتی هفته شدند.