مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان با اشاره به بورسی شدن شرکت ، گفت: شرکت سرمایه گذاری دانایان تا پایان سال در فرابورس با نماد «ودانا» پذیره نویسی خواهد شد.

به گزارش صدای بورس،فرهود صابری در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری دانایان گفت: درخواست پذیرش سهام شرکت سرمایه گذاری دانایان نزد شرکت فرابورس ایران ثبت شده و با ارایه مستندات مربوطه و برگزاری جلسه پذیرش امیدواریم تا پایان سال پذیرش شرکت در فرابورس با نماد ودانا رقم بخورد.

وی در خصوص افزایش سرمایه پیش روی شرکت افزود:افزایش سرمایه منوط به پذیرش شرکت در رتبه بالاتر است. ٣ درخواست به فرابورس انجام شد. که ایراد فرابورس به دانایان مربوط به ترکیب دارایی ها بوده است که با دلایلی حاکمیت شرکتی را به سمت سرمایه گذاری بردیم. با اولویت بندی درخواست ها از سوی فرابورس انجام شده است.

به گفته صابری بهبود و ارتقای راهبردی شرکتی در خصوص شرکت های سرمایه پذیر، پیشبرد برنامه اجرایی جهت تبدیل شرکت به هلدینگ سرمایه گذاری و ارتقای وضعیت سرمایه گذاری های مدیریتی از جمله شرکت بیمه زندگی باران ، اوره و آمونیاک اردیبهشت و سایر موارد دیگر از اهم اقدامات شرکت است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دانایان به برنامه های آتی این شرکت اشاره کرد و گفت: :متنوع سازی دارایی های مدیریتی موجود در سبد سرمایه گذاری ها و تحصیل سرمایه گذاری های مدیریتی ، ارتقای ساختار های نظارتی و حاکمیت شرکتی در شرکت های سرمایه پذیر به منظور ارتقا و بهبود عملیات آن ها ، انجام افزایش سرمایه به منظور بهبود و ارتقای ساختار سرمایه از برنامه های پیش روی شرکت در آینده است.

وی ادامه داد: همچنین توافقی با شرکت های پارک علم و فناوری شریف با موضوع توسعه ابزارهای پرداختی و لیزینگ صورت گرفته است که در آینده عملیاتی خواهد شد.

صابری در ادامه به معرفی شرکت های زیر مجموعه پرداخت وبا اشاره به اینکه امکان واگذاری شرکت آرد پارس باختر وجود دارد، افزود: شرکت سرمایه آب خاک توسعه بخش عمده با فروش سرمایه خود به عنوان بازوی سرمایه گذاری دانایان است که امیدواریم در پروژه های ساختمانی جدید در آینده نزدیک حضور یابد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان گفت:شرکت بیمه زندگی باران نیز به تازگی موفق شد افزایش سرمایه ١٠٠ درصدی را تصویب کرده تا بتواند استاندارد های قانونی را احراز کند. این شرکت محصولات متفاوتی در مقایسه با سایر محصولات در بیمه زندگی به مشتریان ارائه می دهد.

براساس این گزارش، درپایان مجمع تقسیم سود ٢١٨ ریالی معادل ١٠ درصد مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. همچنین موسسه حسابرسی آتیه اندیش نمودگر به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابداری هشیار ممیز به عنوان حسابرس علی البدل متنخب شدند.روزنامه جمهوری اسلامی هم به عنوان روزنامه کثیرالنتشار مورد تصویب قرار گرفت.