کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور یقین تعدد تصمیم گیری در صنعت خودرو برسهامداران این صنعت در بازار سرمایه تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

روزبه شریعتی در گفت و گو با «صدای بورس » درباره ارز تخصیص داده شده به صنعت خودرو و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت : خبر ارز تخصیص داده شده به واردات خودرو تاثیر بسزایی بر بازار سرمایه نخواهد گذاشت.

وی اظهارداشت: رقم تخصص ارز که چیزی حدود ۵/۵ میلیارد دلار اعلام شده اما اینکه قرار است این رقم به خودروسازانی که در بازار سرمایه حضور دارند اختصاص یابد و منشا آین ارزها از کجاست ، هنوز مشخص نشده است البته باید توجه داد عدد اعلام رقم قابل توجهی نیست که بورس نسبت به آن واکنش نشان دهد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: براساس اخرین جلسه شورای رقابت قیمت گذاری خودرو بر مبنای قیمت تمام شده و تحت نظارت سازمان حمایت تعیین خواهد شد و زمانی که برمبنای قیمت تمام شده نرخ گذاری صورت گیرد به طور یقین به نفع خودروساز خواهد بود . چرا که زمانی براین مبنا قیمتگذاری صورت گیرد شرکت حاشیه سود را در نظر می گیرد و این امر باعث خواهد شد حاشیه سود خودروسازان عملیاتی شود و خودروساز برمبنای تیراژ تولید و در واقع براساس PBS پایین که دارند محصولات خود را به فروش می‌رسانند و این خود حاشیه سود را بالا می برد و شرکت سود ده خواهد شد و به طور یقین بر سهام خودرویی‌ها بورس تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

شریعتی هفته آینده بازار سرمایه برای گروه خودرویی را اینگونه پیش بینی کرد و گفت: با توجه به اینکه در صنعت خودرو شاهد تعدد مراجع تصمیم گیری هستیم و تجربه نشان داده است خبری که در خصوص قیمت گذاری خودرو و یا موضوعاتی در ارتباط با این صنعت اعلام و بعد از مدتی خبرهای ضد و نقیض در مورد آن مطرح می شود ، دور از ذهن نیست که اگر این اتفاق بیفتتد به طوریقین بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

کارشناس بازار سرمایه به تجدید ارزیابی خودروسازان اشاره کرد و گفت: اگر تجدید ارزیابی خودورسازان از ۵ سال به ۳ سال کاهش یابد به طور قطع در آینده گروه خودروی لیدر بازار سرمایه خواهد شد.