به گزارش صدای بورس، جعفر یازرلو اظهار داشت: در تیرماه ۱۴۰۰ و با اعمال محدودیت ۶۰ درصدی صندلی پروازها در زمان شیوع بیماری کرونا، نرخ بلیت نسبت به نرخنامه ۱۳۹۹، ۴۰درصد افزایش یافت.
وی افزود: متعاقبا در آذرماه ۱۴۰۰ و با رفع محدودیت فاصلهگذاری اجتماعی در پروازها، شورای عالی هواپیمایی کشوری شرکتهای هواپیمایی را به کاهش نرخها به میزان ۱۵ درصد موظف کرد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در دیماه ۱۴۰۰ همزمان با اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل ونقل هوایی نرخ بلیت در مسیرهای داخلی ۴درصد افزایش یافت.
یازرلو تصریح کرد: پس از گذشت قریب به دو سال از تصویب افزایش ۳۰درصدی نرخها توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نرخ تمامی مسیرهای داخلی براساس جدول بهای کامل بلیت هواپیما در هر یک از مسیرهای داخلی به میزان ۲۹ درصد افزایش یافت.
وی اضافه کرد: براساس آخرین اقدامات به عمل آمده از سوی شرکتهای هواپیمایی و طرح دعوا در دیوان، دیوان عدالت اداری، به ابطال مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام کرد که براساس آن مقرر شده است حمل و نقل بار و مسافر هوایی مشمول قیمتگذاری بوده و افزایش قیمت آن منوط به هماهنگی با ستاد مزبور است؛ متعاقب رای صادره هیات عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت راه وشهرسازی به عنوان دستگاه ذیربط درخواست اعمال ماده ۹۱ دیوان عدالت اداری به منظور رسیدگی مجدد کرد که به استناد آن، رئیس دیوان در نامهای به وزارت راه و شهرسازی نسبت به موقوف الاجرا شدن رای مکاتبه کرد که مراتب توسط سازمان هواپیمایی جهت آگاهی و اقدام شرکتهای هواپیمایی ابلاغ شد و شرکتها مجاز به افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستند.
به گزارش سازمان هواپیمایی کشور،وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده دولت در صنعت هوانوردی غیرنظامی متولی ایمنی پروازها است، افزود: این سازمان خود را مکلف به تکالیف و مسئولیتهایی که قانونگذار برعهده او نهاده است، میداند و هرتصمیمی که در فرایند قانونی کشور ابلاغ شود، موظف به اجرا خواهد بود.