مدیر عامل پارس فنر با بیان اینکه هدف اصلی ورود فنر پارس در نماد «فنر »به فرابورس را افزایش شفافیت و نقدشوندگی عنوان کرد و گفت: امکان برخورداری از بخشودگی مالیاتی، استفاده از وثیقه گذاری و اخذ تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین استفاده از مزیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه از هداف شرکت پارس فنر برای حضور در بازار سرمایه است.

به گزارش «صدای بورس» محمد رضا پیروز هاشمی به معرفی ۴ شرکت گروه پارس فنر پرداخت و گفت: شرکت دانش‌بنیان پارس فنرکه در زمینه تولید انواع فنرهای تخت مورد کاربرد در وسایل نقلیه موتوری و صنایع ریلی فعالیت می‌کند، شرکت مادر است. سه شرکت دیگر نیز شامل فنرسازی خاور، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا هستند.

وی در رابطه با ورود شرکت های زیر مجموعه و عرضه آن ها در بازار بورس گفت: در حال حاضر برنامه ای برای عرضه شرکت های زیر مجموعه و ورود آن ها به بازار سرمایه وجود ندارد. اما در افق و برنامه های آتی شرکت احتمال عرضه شرکت های تابعه در بازار بورس وجود دارد.

مدیر عامل شرکت پارس فنر هدف اصلی ورود فنر پارس در نماد «فنر» به فرابورس را افزایش شفافیت و نقدشوندگی عنوان کرد و گفت: امکان برخورداری از بخشودگی مالیاتی، استفاده از وثیقه گذاری و اخذ تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین استفاده از مزیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه به منظور اهداف توسعه‌ای و افزایش تولید از دیگر اهداف شرکت پارس فنر برای حضور در بازار سرمایه است.

اخذ تاییدیه دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری

پیروز هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود از اخذ تأییدیه شرکت دانش‌بنیان نوآور از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل پارس فنر در ادامه این نشست خبری در خصوص محصولات تولیدی این مجموعه افزود: محصولات گروه پارس فنر شامل انواع فنر تخت ساده، پارابولیک و پارابل لنکر، انواع فنرهای لول خودرو و انواع فنرها و پابند صنایع ریلی هستند.

به گفته وی با توجه به فرایند ۱۱ مرحله‌ای تولید محصولات صنعت فنرسازی، در شرکت پارس فنر انعطاف‌پذیری خط تولید وجود دارد.

پیروز هاشمی با اشاره به اینکه سهم فروش بازار یدکی پارس فنر ۷۰ درصد است، گفت: این شرکت همچنین ۱۳۰ نماینده انحصاری فروش در سطح تمامی استان‌های کشور دارد.

وی تصریح کرد: روند تغییرات مقدار فروش بر اساس تن است که در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۹.۵۹۸ تن را در بازار عرضه کنیم. پارس فنر توانست در ۹ ماهه سال جاری ۸۰ درصد مقدار فروش سال گذشته را با مقدار ۶.۷۶۰ تن پوشش دهد. همچنین روند سود خالص شرکت از سال ۱۳۹۵ روند صعودی و رو به رشدی را تجربه کرده است.

مدیر عامل شرکت پارس فنر به مشکلات این صنعت و صادرات به آمریکا و کانادا اشاره کرد و اظهارداشت: از چالش های این صنعت نرخ سود بانکی و ارز است که در واردات این شرکت مشکل ایجاد کرده است. همچنین صادرات به کشورهای سوریه ،عراق و لبنان انجام می‌شود. صادرات به کانادا و آمریکا از سال ١٩٩۴ تا ٢٠٠۶ سالی ١ میلیون دلار آورده صادراتی داشت که متاسفانه صادرات به این کشورها کاملا قطع شد.

پروژه ۲۴۸ میلیارد تومانی پارس فنر

لیلا سلعبی زاده عضو هیات مدیره پارس فنر به طرح های توسعه این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت پارس فنر در جهت افزایش سطح انبارها ، تولید و اداری با طرح توسعه ای به وسعت ١،٣٠٠ متر مربع مساحت در حال انعقاد قرارداد و اجرای طرح های آتی است که بودجه این طرح ٢۵ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در رابطه با پروژه سایت ۳ شرکت کیمیا افزود: سایت ۳ به مساحت ۶.۰۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۱.۰۰۰ تن با ساخت سوله به متراژ ۴.۰۰۰ متر مربع و خرید ماشین آلات و تجهیزات آن از کشورهند و ترکیه و ایران در حال اجرا است. ۲۴۸ میلیارد تومان برای راه اندازی این پروژه پیش بینی کرده ایم.

سودآوری ۱۰۰ درصدی

آزاده شکری مدیر ارزش گذاری تامین سرمایه دماوند به سود آوری شرکت پارس فنر و مقایسه آن با سال های گذشته پرداخت و گفت: شرکت پارس فنر توانست درسال ١۴٠١ سود آوری ١٠٠ درصدی را تجربه کند که معادل با ٢٧٠ میلیارد تومان است. حاشیه سود این شرکت ٣٧ درصد برآورد شده است.همچنین سرمایه فعلی شرکت پارس فنر معادل با ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: نرخ تورم در ارزش‌گذاری سال ۱۴۰۲ ، معادل با ۴۳ درصد در نظر گرفته شده است و در رابطه با پیش بینی تولید این شرکت ظرفیتی معادل با ۱۱.۰۸۸ تن پیش‌بینی می‌َشود.

شکری ارزشیابی شرکت پارس فنر را به سبک تنزیل سود تقسیمی را این‌گونه بیان کرد: ارزش حقوق صاحبان سهام شرکت پارس فنر به روش تنزیل سود تقسیمی در تاریخ ارزشیابی برابر ١٧،۵۴٢،۶۵٢ میلیون ریال و ارزش هر سهم با لحاظ ٢،۵٠٠ میلیون سهم ١،٠٠٠ ریالی برابر ٧،٠١٧ ریال برآورد شده است.

شکری ادامه داد:‌ بر اساس میانگین روش‌های ارزش گذاری مبلغ ۱۹۷۰ میلیارد تومان ارزش برآوردی شرکت پارس فنر بوده و ارزش هر سهم با لحاظ ۲۵۰۰ میلیون سهم یک هزار ریالی این شرکت ۷۸۸ تومان (۷۸۸۱ ریال) برآورد شده است.