سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع شفافیت در زمینه بدهکاران بانکی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ منعکس شد و ثمرات خوبی هم در پی داشت،گفت:رویکرد مجلس درباره «شفافیت اسامی بدهکاران بانکی» ثمرات خوبی در پی داشت.

به گزارش صدای بورس،مهدی طغیانی با اشاره به موضوع شفافیت در زمینه بدهکاران بانکی،گفت: موضوع شفافیت در زمینه بدهکاران بانکی در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ منعکس شد و ثمرات خوبی هم در پی داشت.

نماینده مردم «اصفهان» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای این موضوع بانک مرکزی برای نخستین بار اقدام به ارائه گزارش‌های مستمر و شفاف کرد از این رو رفته رفته به سمت و سویی می رویم که این موضوع به یک روال طبیعی و مثبت در کشور تبدیل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین تمرکز بر این موضوع براساس قانون بودجه، در بازپرداخت و برگشت این بدهی‌های کلان به سیستم بانکی،تاثیر گذار بوده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین این رویکرد در روان تر شدن تسهیلات و تسهیلات دهی تاثیرات مثبتی را ایجاد کرد.

طغیانی با اشاره به توجه به این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: موضوع شفافیت در زمینه بدهکاران بانکی در قانون الحاق ۳ مدنظر قرار گرفته است اما به دلیل اینکه شاید لایحه موادی به قانون الحاق ۳ به این مجلس نرسد ممکن است ما این موضوع را به شکل پیشنهادات الحاقی در صحن و در زمان بررسی بودجه مطرح کنیم و البته مقداری هم این موضوع را شفاف تر کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر موضوع شفافیت در زمینه اسامی بدهکاران بانکی در قانون الحاق ۳ تصویب شود این مسئله دیگر در قانون بودجه منعکس نخواهد شد.

منبع: خانه ملت