معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر برون شهری گفت: برای تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برنامه‌ریزی شده است و به دنبال واردات اتوبوس هستیم.

به گزارش صدای بورس،کمال هادیان‌فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی با داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیران این سازمان تسهیل در جابه‌جایی بار و مسافر را وظیفه ذاتی وزارت راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برشمرد و افزود: مدیران باید با اقدامات تحولی و ماندگار، به‌دنبال تحول‌آفرینی و برداشتن گام‌های بزرگ باشند.

هادیان‌فر گسترش، مدیریت، توسعه و نظارت بر سامانه‌های مدیریتی را اولویتی مهم خواند و تأکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی و گستردگی دامنه خدمات و اقدامات، باید از ظرفیت بخش خصوصی در سیاستگذاری‌ها و ارائه خدمات به‌نحو مطلوب بهره برد و دولت باید با سیاستگذاری، موانع پیش روی فعالیت سرمایه‌گذاران بخش را تسهیل کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نیاز کشور به افزایش ناوگان اتوبوسرانی، برنامه‌ریزی برای تأمین ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس و افزودن به ناوگان فعال در این بخش انجام شده‌است.

هادیان‌فر اظهار کرد: امروز کشور نیازمند کارهای جهادی و بزرگ است و این روحیه خدمت‌رسانی در بدنه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در این نشست با اشاره به آسیب‌های جدی شیوع کرونا به فعالان بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی گفت: به دنبال واردات اتوبوس هستیم، اما لازمه اقبال سرمایه‌گذاران به این امر، داشتن صرفه اقتصادی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری ناوگان، پایانه‌های خصوصی و مراکز معاینه فنی در بخش خصوصی، وظیفه ما تسهیل‌گری و سیاستگذاری مناسب برای تداوم فعالیت فعالان این حوزه است.

احداث مجتمع خدمات رفاهی در هر ۴۵ کیلومتر مسیر از محورهای مواصلاتی

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۵۵ مجتمع خدمات رفاهی در کشور در حال بهره‌برداری بوده و ۵۵۰ مجتمع دیگر در حال ساخت است که با تکمیل آن‌ها، در هر ۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی کشور یک مجتمع خدمات رفاهی فعال خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در حالی که تمام خدمات پایانه های مرزی اعم از خدمات ساخت و ساز، نگهداشت و سرویس‌دهی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، مدیریت پایانه‌ها بر عهده این سازمان نیست و ضروری است سطح اختیارات، اقدامات و مدیریت واحد مشخص و قانونمند شود.

وی مسئولیت راهداری و نگهداشت شبکه راه‌های کشور و سیاستگذاری حوزه حمل و نقل جاده‌ای را ماموریت‌های اصلی این سازمان برشمرد.

به گزارش تسنیم،امانی اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات و کاستی‌های موجود در این بخش، در حوزه ترانزیت بار، روکش آسفالت و ساخت راه‌های روستایی و دیگر بخش‌ها اقدامات خوبی رقم خورده و در حال انجام است.