به گزارش صدای بورس، نشریه «نیوزویک» در شماره اخیر خود در مجموعه گزارشهایی به طبقهبندی خودروسازان از نظر نوآوری، اجرا، طراحی و... پرداخته و نوشته است: از نخستین گام طراحی یک خودرو تا ساخت، بازاریابی و فروش آن، آینده دیجیتال صنعت خودروسازی در گرو هوش مصنوعی است.
اگرچه استفاده از هوش مصنوعی در وسایل نقلیه خودران پیش از این شناخته شده است اما در حال حاضر بهکارگیری این نوآوری در همه جنبههای صنعت خودروسازی رو به افزایش است و خودروسازان از هوش مصنوعی در گامهای مختلف بهره میبرند. استفانی برینلی، دستیار مدیر پژوهش و تحلیل در شرکت اساندپی گلوبال میگوید: فناوری هوش مصنوعی با سرعت نور در حرکت است و تاثیر بنیادی آن بر صنعت خودرو بیش از هر جای دیگر است. هوش مصنوعی و هوش مصنوعی خلاق بر روند کار در همه صنایع اثرگذار هستند که شامل طراحی و مهندسی خودرو نیز میشود. توانایی این فناوری برای کاهش زمان پردازش دادهها بسیار چشمگیر است، با این حال باید مراقب تلههای آن نیز بود.