به گزارش صدای بورس، فروش خودروهای لی آتو در میان تقاضای کم برای خودروهای الکتریکی با شکست مواجه شد و با فروش ۲۴.۲۵ میلیارد یوان، برآورد ۲۶.۷۱ میلیارد یوان را از دست داد.
این خودروساز چینی فروش خودرو را ۲۴.۲۵ میلیارد یوان ( ۳.۶ میلیارد دلار) برای سه ماه منتهی به ۳۱ مارس گزارش داد که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشت اما کمتر از ۲۶.۷۱ میلیارد یوان مورد نظر تحلیلگران بود. لی آتو در بیانیهای اعلام کرد که درآمد خالص سه ماهه اول این شرکت ۱.۳ میلیارد یوان بوده است. بر اساس دادههای جمعآوری شده بلومبرگ، انتظارات تحلیلگران برای سود ۱.۶ میلیارد یوان بود.
لی آتو در سه ماهه گذشته ۸۰ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه تحویل داد که شامل اولین محمولههای اولین مدل الکتریکی باتریدار؛ ون MEGA هفت نفره است. تقاضای اندک برای این ون، که از ۵۵۹ هزار و ۸۰۰ یوان شروع میشود، لی اتو را مجبور کرد که هدف تحویل سه ماهه خود را از ۱۰۰ هزار به ۱۳۰ هزار دستگاه به بین ۷۶ هزار تا ۷۸ هزار دستگاه کاهش دهد.
لی آتو علاوه بر فروش ناامیدکننده ون جدید خود، با رقابت فزایندهای از سوی شرکتهای تازه وارد در بازار خودروهای برقی چین مانند فناوریهای هوآوی و شیائومی و جنگ قیمتها مواجه است، زیرا خودروسازان به دنبال حفظ سهم بازار با کاهش کل بازار هستند.
منبع: ایسنا