مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات جزییات آخرین وضعیت عرضه اولیه دو شرکت زیر مجموعه «وسپهر» را تشریح کرد.

جواد وکیلی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با عرضه اولیه شدن شرکت نیشکر در بورس گفت: اقدامات کامل برای پذیرش این شرکت در بورس انجام و به اتمام رسیده است. همچنین منتظریم تا در اولین فرصت که شرایط بازار سرمایه کشش کافی را داشت اقدامات لازم برای عرضه اولیهشرکت نیشکر را نهایی کنیم.

وی افزود: با همکاری که میان سهامداران، بانک ملی، بانک صادرات و سازمان خصوصی سازی و دیگر ذینفعان این مجموعه وجود دارد با حداکثر قوا برای عرضه سهام نیشکر پیش می‌رویم اما این موضوع کاملا وابسطه به شرایط بازار سرمایه است. همچنین این عرضه با رعایت وضعیت کامل بازار سرمایه، فعالان و سهامداران این شرکت انجام خواهد شد.

مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات در خصوص بورسی شدن شرکت «سپهر تهران» گفت: پرونده شرکت سپهر تهران در بورس تهران تشکیل و تکمیل پرونده این شرکت در حال انجام است. امیدواریم در زمستان سال جاری فرآیند پذیرش «سپهر تهران» در بورس تهران به اتمام برسد و یک عرضه خوب با شرایط مناسب بازار سرمایه در خصوص عرضه اولیه این شرکت انجام خواهیم داد.

تشریح اقدامات و دستاوردهای مهم

وکیلی گفت: اجرایی شدن افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی بدون تحمیل هزینه‌های ناشی از خرید حق تقدم‌های استفاده نشده از مهم‌ترین اقدامات شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات است.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات، درخصوص مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای انجام شده در شرکت توسعه ساختمان سپهر تهران، گفت: قراردادی جهت ساخت پروژه بخاراست با شرکت کارگزاری بانک صادرات منعقد شده است. همچنین توافقات اولیه در راستای تهاتر پروژه هتل ایزدشهر با قدرالسهم بانک صادرات در پروژه الهیه صورت گرفته است.

وی در ادامه ساماندهی واحد حقوقی، تدوین و بروزرسانی شناسنامه حقوقی ساماندهی واحد حقوقی، تدوین و بروزرسانی شناسنامه حقوقی و چک لیست قضایی شرکت‌های تابعه و پیگیری و پایان بخشی از پرونده‌های حقوقی،برگزاری و نظارت بر تشکیل بیش از ۶۰ مجمع عمومی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، برگزاری بیش از ۴۰ جلسه بابت ارزیابی عملکرد و بودجه شرکت‌ها، انتقال سهام غیرمدیریتی در تعدادی از شرکت‌های عمران و مسکن به شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن و عمران اوج سپهر پارس از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت عنوان کرد.

وکیلی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته اشاره کرد و افزود: طراحی نقشه راه تحول گروه مالی سپهر صادرات و نقشه راهبردی این مجموعه در حوزه معدن مسکن، تحول دیجیتال، سرمایه‌گذاری انجام شده و در جریان بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریالی در حوزه‌های دانش‌بنیان و اقتصاد هوشمند و بیش از ۵۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه معدن و صنایع وابسته و اخذ موافقت اصولی تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با سرمایه اولیه ۱۶۰۰ میلیارد ریالی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال مالی گذشته بوده است.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در پایان به برنامه های توسعه ای سپهر صادرات اشاره کرد و ادامه داد: از مهم ترین برنامه های توسعه ای در سال جاری می‌توان به توسعه حوزه معادن اشاره کرد. همچنین به شرکت هایی در حوزه مس، سنگ آهن و کانی های فلزی سرمایه تزریق شده است. در حوزه معدن، فناوری های هوشمند، اقتصاد و تحول دیجیتال نیز گام خواهیم برداشت.