علیرضا زندیان، نماینده مجلس دوازدهم اظهار داشت: منابع تبصره ۱۸ لایحه‌ بودجه می‌تواند گره‌گشای تولید و اشتغال پایدار بوده و مشکلات سرمایه در گردش و تسهیلات مورد نیاز بنگاه‌ها را برطرف کند.

به گزارش صدای بورس، علیرضا زندیان، با اشاره به اجرای تبصره ۱۸ لایحه‌ بودجه موسوم به «تامین منابع اشتغال‌زایی و رونق تولید»، اظهار کرد: این تبصره به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی از طرق مختلف از جمله افزایش سرمایه‌گذاری، ارتقای بهره‌وری، تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی موجود، استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تکمیل زنجیره ارزش تولید، است.

نماینده مردم «بیجار» در مجلس دوازدهم تصریح کرد: همچنین منابع مالی موضوع این تبصره با تأکید بر یکپارچه‌سازی حمایت‌های دولت و بسط عدالت سرزمینی در راستای رشد و پیشرفت استان‌های کشور با اولویت طرح‌های تولید دانش‌بنیان و پیشران، تسهیلاتی را در نظر گرفته است. مطابق قانون بودجه، بخشی از این تسهیلات از منابع دولتی و بخش دیگر آن از منابع بانکی تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بخش‌هایی از این تبصره اجرا شده و اما این میزان اجرا ناکافی است و دولت باید در اجرای این تبصره که تاثیرات زیادی در رونق تولید دارد، تلاش کند.

به گزارش خانه ملت،زندیان تاکید کرد: با اجرای این تبصره، مشکلات سرمایه در گردش و تسهیلاتی که بنگاه‌ها نیاز دارند برطرف می‌شود. بنابراین منابع بودجه‌ای این بخش باید به سرعت تخصیص داده شود.