به گزارش صدای بورس، شرکت پارس خودرو بیان داشت افزایش بهای تمام شده در کنار عدم افزایش قیمت فروش ناشی از قیمت های دستوری علت اصلی زیاندهی محصولات کوییک شد.
شرکت خپارس اعلام کرد؛ در خصوص اطلاعیه منتشر شده با شماره پیگیری ۱۱۹۰۲۳۳در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ به استحضار می رساند توضیحات تکمیلی در خصوص صورتهای مالی حسابرسی نشده منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹بشرح زیر است؛
۱- دلایل افزایش زیاندهی فروش محصولات کوییک به سایپا و افزایش درصد زبان ناخالص از ۱۷,۲۷ به ۲۹,۶۶۰ و اقدامات صورت گرفته در خصوص رعایت صرفه و صلاح سهامداران خود را اعلام کنید؟
افزایش بهای نهاده های تولید در کنار عدم افزایش قیمت فروش ناشی از قیمتهای دستوری علت اصلی افزایش زیاندهی این محصولات میباشد. در برنامه MPS سالجاری این خودروها با محصولات شرکت و با حاشیه فروش مناسب تر جایگزین شده است.
۲- دلایل کاهش حاشیه سود فروش مواد و قطعات یدکی و تجهیزات و فروش محصولات مذکور در سال جاری را اعلام کنید؟
افزایش بهای نهاده های تولید در کنار عدم افزایش قیمت فروش ناشی از قیمتهای دستوری علت اصلی افزایش زیاندهی این محصولات میباشد. در برنامه MPS سالجاری این خودروها با محصولات شرکت و با حاشیه فروش مناسب تر جایگزین شده است.
۲- دلایل کاهش حاشیه سود فروش مواد و قطعات یدکی و تجهیزات و فروش محصولات مذکور در سال جاری را اعلام کنید؟
فروش مواد و قطعات یدکی و تجهیزات در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از ۳۳ درصد افزایش داشته که با افزایش النوع فروش ، حاشیه سود مربوطه تغییر کرده است
۳-- با عنایت به یادداشت ۵۰۴ صورتهای مالی آن شرکت آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای وصول مطالبات مذکور را اعلام کنید؟
موضوع مطرح شده در بند فوق بدلیل شفافیت افشای ظرفیتهای قانونی موجود برای استفاده کنندگان محترم صورتهای مالی این شرکت انجام گرفته است. بدیهی است با توجه به شرایط آینده شرایط طرف موضوع و ...) این امر قابل پیگیری است.
۴- با عنایت به اعلام قبلی آن شرکت در گزارش ارزشیابی سهام آن شرکت مبنی بر فروش ۱۰۰۰۰۰ خودرو زونی ۴۱۹۰ خودرو سهند و ۵۰۶۰ دستگاه P۹۰ در سال ۱۴۰۲۰ دلایل عدم تحقق آن را اعلام کنید؟
شرایط حاکم بر صنعت از جمله مشکلات تخصیص ارز در واردات و همچنین مشکلات پیش آمده در تامین ، باعث عدم اجرای برنامه ها در موعد مقرر گردیده است. شایان ذکر است پروژه سهند نهایی و از اواخر نیمه نخست سال جاری و پروژه P۹۰ میز در اواخر سالجاری به تولید انبوه می رسند .
شرایط حاکم بر صنعت از جمله مشکلات تخصیص ارز در واردات و همچنین مشکلات پیش آمده در تامین ، باعث عدم اجرای برنامه ها در موعد مقرر گردیده است. شایان ذکر است پروژه سهند نهایی و از اواخر نیمه نخست سال جاری و پروژه P۹۰ میز در اواخر سالجاری به تولید انبوه می رسند .
۵- با عنایت به یادداشت ۷ صورتهای مالی دلایل افزایش ۱۳۱ هزینه حمل خودرو و همچنین اقدامات آن شرکت در خصوص افزایش نامتعارف آبونمان فروش محصولات را اعلام کنید؟
افزایش هزینه حمل خودرو ناشی از تورم و افزایش نرخ قرارداد بوده که بر اساس اعلامیه های دریافتی در دفاتر ثبت می گردد. افزایش آبونمان فروش محصولات توسط نمایندگان فروش به دلیل افزایش نرخ فروش هر دستگاه بر اساس سیاست های شرکت با نرخ های متفاوت برای محصولات از مبلغ ۳۸۶ میلیون ریال تا مبلغ ۶۱.۴ میلیون ریال اسال مالی مشابه قبل از مبلغ ۱۵۶ میلیون ریال تا مبلغ ۷۲٫۶ میلیون ریال می باشد.
۶- دلایل افزایش ۶۶ سود مشارکت محصولات کوبیک را اعلام کنید؟
علت افزایش سود مشارکت در فروش خودرو کوییک نسبت به سال مالی قبل، تغییر شرایط پیش فروش و سود مشارکت در سال ۱۴۰۳ است.
۷ دلایل افزایش ۱۲۶ حسابهای پرداختی آن شرکت نسبت به سال مالی قبل علی الخصوص در خصوص بدهی به وزارت اقتصاد و قطعه سازان) را به طور کامل اعلام کنید؟
افزایش هزینه حمل خودرو ناشی از تورم و افزایش نرخ قرارداد بوده که بر اساس اعلامیه های دریافتی در دفاتر ثبت می گردد. افزایش آبونمان فروش محصولات توسط نمایندگان فروش به دلیل افزایش نرخ فروش هر دستگاه بر اساس سیاست های شرکت با نرخ های متفاوت برای محصولات از مبلغ ۳۸۶ میلیون ریال تا مبلغ ۶۱.۴ میلیون ریال اسال مالی مشابه قبل از مبلغ ۱۵۶ میلیون ریال تا مبلغ ۷۲٫۶ میلیون ریال می باشد.
۶- دلایل افزایش ۶۶ سود مشارکت محصولات کوبیک را اعلام کنید؟
علت افزایش سود مشارکت در فروش خودرو کوییک نسبت به سال مالی قبل، تغییر شرایط پیش فروش و سود مشارکت در سال ۱۴۰۳ است.
۷ دلایل افزایش ۱۲۶ حسابهای پرداختی آن شرکت نسبت به سال مالی قبل علی الخصوص در خصوص بدهی به وزارت اقتصاد و قطعه سازان) را به طور کامل اعلام کنید؟
دلایل افزایش بدهی به وزارت اقتصاد و دارایی
مانده حساب مذکور مربوط به بدهی شماره گذاری و نقل و انتقال خودرو در ماههای مهر الی اسفند بوده که طی توافق انجام شده بصورت اقساط ۳۳ ماهه ترتیب پرداخت آن به صورت تقسیطی در جریان است.
دلایل افزایشی حسابهای پرداختنی به قطعه سازان ؛
اسناد پرداختنی در قالب خرید دین عمدتاً مربوط به شرکتهای سازه گستر و مگا موتور میباشد لذا در توافقات فیمابین با شرکتهای همگروه فوق، از طرف شرکتهای باد شده قطعه سازان طلبکار به این شرکت معرفی می گردند و با صدور چک های مدت دار امکان اخذ تسهیلات خرید دین از سیستم بانکی برای ایشان فراهم گردیده است و معادل مبالغ چک های صادره (برابر اصل و فرع تسهیلات به بدهکاری شرکتهای همگروه ذکر شده ثبت شده است.
مانده حساب مذکور مربوط به بدهی شماره گذاری و نقل و انتقال خودرو در ماههای مهر الی اسفند بوده که طی توافق انجام شده بصورت اقساط ۳۳ ماهه ترتیب پرداخت آن به صورت تقسیطی در جریان است.
دلایل افزایشی حسابهای پرداختنی به قطعه سازان ؛
اسناد پرداختنی در قالب خرید دین عمدتاً مربوط به شرکتهای سازه گستر و مگا موتور میباشد لذا در توافقات فیمابین با شرکتهای همگروه فوق، از طرف شرکتهای باد شده قطعه سازان طلبکار به این شرکت معرفی می گردند و با صدور چک های مدت دار امکان اخذ تسهیلات خرید دین از سیستم بانکی برای ایشان فراهم گردیده است و معادل مبالغ چک های صادره (برابر اصل و فرع تسهیلات به بدهکاری شرکتهای همگروه ذکر شده ثبت شده است.