در پایان مجمع عمومی سالیانه شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با تصویب صورت‌های مالی به‌ ازای هر سهم  ۶۷۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، مجمع‌ عمومی سالیانه شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان با مشارکت بیش از ۸۸ درصد سهامداران رسمیت یافت و برگزارشد.

محمد مهدی مومن زاده مدیر عامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان در مجمع عمومی عادی سالیانه ومهان با بیان اینکه سیاست‌های پولی و مالی داخلی و جهانی باعث کاهش سرمایه‌گذاری شده است، گفت:در سال گذشته در سطح بین‌المللی و سطح داخلی کشور با ریسک های سیستماتیک و سیاست‌های انقباضی از سوی دولت و بانک مرکزی رو به رو شدیم که سبب شد وضعیت خوبی را در بازار سرمایه شاهد نباشیم.

وی به وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: افزایش نرخ بهره باعث مشکلات بسیاری در بورس از جمله افت قیمتی سهم ها شد به طوری که با کاهش میزان سرمایه گذاری در بازارهای ریسکی رو به رو بوده ایم. همچنین رشد سالانه این بازار در سال گذشته مطلوب نبوده و بازدهی سال ۱۴۰۲ چیزی حدود۵درصد برآورده شده است.

مدیر عامل گروه توسعه مالی مهر آیندگان افزود: با توجه به اینکه دو سال است که وضعیت بورس خوب نیست، اما «ومهان» هر روز افزایش ارزش در قیمت سهام را تجربه کرده و از بازده شاخص سبقت گرفته است. به طوری که نسبت P/NAV به ۸۶درصد رسیده و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته قصد داریم این نسبت را به ۱۲۰ تا ۱۳۰درصد برسانیم.

مومن زاده با بیان اینکه نقدشوندگی ومهان هر روز بهتر از قبل شده است، اظهارداشت : گرایش به سرمایه‌گذاری در ومهان بیشتر شده‌ است و سرمایه‌گذاران به این سهم وفادار هستند.

وی با اشاره به اینکه سهم سپرده‌های جاری کاهش پیدا کرده و بازار بدهی با افزایش همراه بوده است‌، گفت:افزایش نرخ اوراق تأمین مالی یکی از ریسک‌های بازار سرمایه است. به نظر می رسد در سال جاری دولت نرخ متعادل‌تری را نسبت به تورم برای این اوراق در نظر گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان میزان دارایی‌های ومهان از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است و به طوری که شرکت سال گذشته نزدیک به ۷ همت سود ساخت.

مومن زاده با بیان اینکه درآمد سود سهام شرکت جهش خوبی داشت، گفت: کسب ۱درصد از سود بازار سرمایه، چشم‌انداز شرکت است. و به‌عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری، نسبت به ۹۵درصد صندوق‌ها وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان تاکید کرد برای سومین سال، سود را یک روز بعد از مجمع پرداخت می‌کنیم.همچنین تلاش می‌کنیم که نماد «ومهان» فردا باز شود.

مجمع:

در پایان عمومی سالیانه شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان بر اساس رای سهامداران این شرکت، معادل ۳ هزار و ۱۵ میلیارد تومان از سود تقسیم شد و به ازای هر سهم «ومهان» ۶۷۰ ریال تعلق گرفت.

همچنین در پایان مجمع اعضای حقوقی هیئت مدیره شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان برای مدت دو سال انتخاب شدند.

بر این اساس پس از شمارش آرا به منظور انتخاب اعضای حقوقی هیئت‌مدیره ومهان به ترتیب شرکت توسعه نفت و گاز صبا کارونشرکت توسعه نفت و گاز شایستگان اهداف ،توسعه نفت مروارید پیشکسوتان پارس دارخوین شرکت مجتمع صنعتی نفت و گاز صبا جم کنگان ،شرکت تلاش گستران آینده شرکت اهداف رهپویان خاورمیانه و شرکت مهندسی و ساختمانی صبا نفت انتخاب شدند.