تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

گزارش عملکرد ۳ ماهه وپارس نشان داد این بانک ۷۰۵۵ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرده است.

به گزارش صدای بورس،گزارش عملکرد ۳ ماهه وپارس نشان داد این بانک ۷۰۵۵ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی خود کسب کرده است.

بانک پارسیان در گزارش عملکرد خردادماه ۱۴۰۳، مجموع درآمد عملیاتی محقق شده را نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

بانک پارسیان که با نماد «وپارس » در بورس تهران فعالیت دارد، در خردادماه، درآمد شناسایی‌شده خود را از تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری‌ها، اوراق بدهی و درآمد کارمزد اعلام کرده است که بر اساس گزارش کدال بیشتر این درآمد در بخش تسهیلات اعطایی و درآمد اوراق بدهی بوده است.

این بانک در خردادماه ۱۴۰۳ درآمدی معادل ۲۹۶۲ میلیارد تومان شناسایی کرده است که نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری ۳۲ درصد رشد داشته است.

تسهیلات اعطایی بانک پارسیان در خردادماه معادل ۲۵۱۶ میلیارد تومان است که نسبت به ماه قبل آن رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

درآمد تسهیلات اعطایی از فروش خدماتی مانند فروش اقساطی، جعاله، مرابحه، اجاره به‌شرط تملیک، سلف، مضاربه، مشارکت مدنی، بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی، تسهیلات ارزی و غیره بوده است.

درآمد اوراق بدهی نیز در خردادماه سال جاری ۱۱۴ میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه قبل آن از رشد ۶۷ درصدی برخوردار شده است.

درآمد کارمزد این بانک نیز در ماه سوم بهار معادل ۲۷۶ میلیارد تومان بوده و درآمد سپرده‌گذاری این بانک نیز در این ماه ۵۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک پارسیان از سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت‌ها، سپرده‌های ارزی، گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام و غیره است که این سود در خردادماه ۳۹۲۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه قبل از افزایش برخوردار بوده است.

بیشترین میزان سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بلندمدت یک‌ساله با ۲۹۴۰ میلیارد تومان، سپرده‌های کوتاه‌مدت با ۳۸۸ میلیارد تومان و سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت سه‌ساله با ۲۰۴ میلیارد تومان به‌عنوان بیشترین گزینه‌های سود سپرده سرمایه‌گذاری برای بانک پارسیان درآمد به ثبت رسانده است.