مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) پیشرفت ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش صدای بورس، سعید چلندری در نشست خبری که به منظور تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات بزرگ در صنعت هوایی کشور و آرزوی مردم، اجرایی شدن فاز ۲ فرودگاه امام بود.

وی افزود: فرودگاه حضرت امام مهم‌ترین و بزرگترین فرودگاه کشور به مساحت ۱۴ هزار هکتار است که شامل سه مجموعه ترمینال سلام، ترمینال ۱ و ترمینال ۲ می‌شود.

مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی(ره) تصریح کرد:عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه اما با کنسرسیوم متشکل از قرارگاه خاتم‌الانبیا و یک شرکت چینی انجام می‌شود که پیشرفت ۴۰ درصدی نیز داشته است.

وی در ادامه آمار پرواز از این فرودگاه را تشریح کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد چهار میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶.۶ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا ۱۷ تیر ماه ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳درصدی داشته است.

چلندری عنوان کرد: تعداد پروازها از این فرودگاه در سال ۱۴۰۰، ۳۱هزار و ۴۰۰ پرواز بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۵ هزار پرواز، در سال ۱۴۰۲ به ۴۹ هزار و ۲۰۰ پرواز و تا ۱۷ تیر ماه امسال به ۱۶ هزار پرواز رسید.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود امسال پروازها،رشد ۱۷ درصدی داشته باشد.

به گزارش ایسنا،مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اضافه کرد: حدود هفت پروژه عمرانی به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش داریم که آماده بهره‌برداری است.