رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن توصیه‌هایی به وزیر اقتصاد دولت چهاردهم، مهم‌ترین پرسش مجلس را از وزیر اقتصاد، برنامه‌های دولت برای توسعه صنعت مالی و مهندسی مالی کشور عنوان کرد.

به گزارش« صدای بورس» شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در شانزدهمین نمایشگاه (بورس؛بانک و بیمه ) توصیه ای به وزیر آینده اقتصاد دولت چهاردهم کرد و گفت: ابتدا باید فردی که قرار است در این سمت قرار گیرد تسلط کامل به مسائل اقتصادی داشته باشد؛چرا که این فرد زمانی که می خواهد سیاست گذاری ای انجام دهد باید تسلط و اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که وزیر اشراف کاملی نسب به اطلاعات این حوزه نداشته باشد نمی تواند تحلیل جامع و درستی در این زمینه دهد و نمی توان بر شیوه سیاست گذاری این فرد اعتماد داشت .

حسینی گفت:تامین مالی یکی از موضوعات مهم اقتصاد است ؛عده ای فکر می‌کنند افرادی که به عنوان وزیر و مسئول انتخاب می شوند؛ مباحث پایه اقتصادی از جمله تورم ونقدینگی آگاهی ندارند؛ که این باوری اشتباه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت:اتفاقاً دولت هایی که وابستگی بیشتری به مکاتب پولی و مالی داشتند؛ عملکرد نامناسب تری در بخش نقدینگی رقم زدند.در مدیریت اقتصاد کشور ؛مسئله مهندسی مالی اهمیت بیشتری نسبت به مباحث سیاست های پولی و مالی دارد و باید به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشت.

وی ادامه داد:اقدامات ناکارآمد ؛نه تنها در مباحث ستادی کشور بلکه در ارکان بالا دستی ساختاری از جمله؛ بانک مرکزی نیز به چشم می خورد. بانک مرکزی فاصله بسیاری از بازار سرمایه گرفته ؛ که این فاصله باعث جلوگیری از رشد بازارسهام توسعه برنامه رشد ۸درصدی کشور خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد :هر فردی که در سمت وزیر اقتصاد قرار گیرد بنده به عنوان وکیل و نماینده مردم از آن فرد پرسش خواهم داشت که برای برنامه توسعه و مهندسی صنعت مالی کشور چه برنامه ای را دارید؟