معاون توسعه کسب و کار گروه مالی فیروزه با تاکید بر اینکه موقعیت فعلی بازار مناسب خرید سهام است، گفت : در گروه مالی فیروزه برای ورود صندوق طلا به بازار و صندوق هج فاند برنامه ریزی صورت گرفته است.

نامدار بهشتی‌روی معاون توسعه کسب‌وکار گروه مالی فیروزه در گفت‌وگو با «صدای بورس» گفت:مجموعه فیروزه دارای ۱۰ صندوق سرمایه گذاری داخلی است که آخرین صندوق پذیره نویسی شده صندوق بخشی گستره فیروزه با نماد رسانا بوده است . همچنین در گروه مالی فیروزه برای ورود صندوق طلا به بازار و صندوق هج فاند برنامه ریزی صورت گرفته است.

بهشتی‌روی ادامه داد:در فرصت های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت ارمغان فیروزه آسیا را با نماد فیروزا موجود است که بالاترین نرخ معاملاتی تابلو را ارائه داده است . از هفته گذشته گروه مالی فیروزه توانسته است با نرخ معاملاتی ۳۳ درصد YTM نرخ تابلو را مدیریت کند.

وی در ادامه به ویژگی های صندوق درآمد ثابت گروه مالی فیروزه اشاره کرد و افزود:کم ریسک ترین صندوق های بازار صندوق های درآمد ثابت هستند و سرمایه گذاری در این صندوق میتواند برای سرمایه گذاران بازدهی بالایی داشته و دغدغه ای بابت نوسانات بازار نداشته باشند. سرمایه گذاری در این صندوق ها برای کسانی که دانش یا وقت کافی را ندارند یا دارای کسب و کار دیگری هستند یکی از بهترین گزینه های موجود است.

معاون توسعه کسب‌وکار گروه مالی فیروزه با اشاره به وضع فعلی بازار و محدودیت دامنه نوسان اظهار داشت: بازاری را شاهد هستیم که دارای محدودیت دامنه نوسان و هیجانات بالا است ، هر چقدر سرمایه افراد به صورت غیر مستقیم و توسط صندوق مدیریت شود بازدهی بهتری به سرمایه گذار می دهد. باید به این نکته توجه داشت که ممکن است سرمایه گذار نتواند در زمان معاملاتی، معامله کند و از یک سود محروم و یا دچار یک زیان بزرگ شود.

بهشتی‌روی افزود:در مجموعه فیروزه برای سرمایه های بالای ۲۰۰ میلیون تومان سبد گردانی اختصاصی نیز صورت می گیرد که بر اساس میزان ریسک گریزی یا ریسک پذیری فرد پرتفوی اختصاصی چیده می‌شود.

وی ادامه داد:در شرایط کنونی بازار موقعیت خوبی برای ورود به بورس است علی رغم این که چهار سال پیش بورس در همین نقطه قرار داشته است باید توجه داشت که با وضعیت تورم و نرخ نهاده ها و نرخ خوراک شرکت ها ، قیمت ها به مراتب از ارزش آن پایین تر است و شرکت های بسیاری با P/E های پایین درحال حاضر در بازار معامله می‌شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موقعیت فعلی بازار مناسب خرید سهام است، گفت:همواره در بازار شاهد این بودیم که قیمت به ارزش آن رسیده اما زمان دقیق آن مشخص نخواهد بود با این حساب باز هم میتوان اذعان داشت که موقعیت فعلی در بازار سرمایه موقعیت ورود است و با توجه به ریسک پذیری یا ریسک گریزی فرد، تلفیقی از صندوق های سهامی ، صندوق های طلا و صندوق های درآمد ثابت میتواند پرتفوی مناسبی برای سرمایه گذاران باشد.

معاون توسعه کسب‌وکار گروه مالی فیروزه با اشاره به کابینه جدید دولت چهاردهم گفت:کابینه پزشکیان اگر بتواند بخشی از نرخ گذاری های دستوری را تغییر دهد باعث می شود که بازار سمت و سوی خود را پیدا کند. همچنین اگر نرخ بهره بانکی کاهش یابد بورس به وضعیت صعودی خود بر خواهد گشت اما تا زمانی که نرخ بهره بالا و بدون ریسک باشد افراد سرمایه خود را در بانک حفظ کرده و به بورس تزریق نمی کنند.