تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳

شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال و نماد افق در بازار بورس تهران، در مرداد ۱۴۰۳ رکورد فروش خود را شکست و موفق به فروش بیش از ۸۷ هزار میلیارد ریال گردید.

به گزارش صدای بورس، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با سرمایه ۲۰ هزار میلیارد ریال و نماد افق در بازار بورس تهران، در مرداد ۱۴۰۳ رکورد فروش خود را شکست و موفق به فروش بیش از ۸۷ هزار میلیارد ریال شد. فروش مرداد از تیر ماه ۱۴۰۳ و اسفند ۱۴۰۲ در حدود ۸۲ هزار میلیارد ریال بوده که فروش مرداد ضمن شکستن رکوردهای قبلی، بیش از ۶ درصد بیش از ماه قبل است.


روند فروش مرداد ۱۴۰۳ شرکت افق کوروش حاکی از رشد ۷۷ درصد نسبت به مرداد ۱۴۰۲ است. همچنین فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در ۵ ماهه امسال بیش از ۷۵ درصد بیش از مدت مشابه سال ۱۴۰۲ فروش داشته است. این شرکت موفق به فروش ۳۷۷ هزار میلیارد ریال فروش در ۵ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ شده است.
مقایسه روند فروش افق کوروش در مرداد در مقایسه با روند ۴ ماهه ابتدای نیز حاکی از رشد مناسبی بوده است. در حالی که فروش شرکت در فروردین ۵۸، اردیبهشت ۶۸، خرداد ۸۰، تیر ۸۲ هزار میلیارد ریال بوده و متوسط ۷۲ هزار میلیارد ریال داشته است، فروش در مرداد رشد ۲۰ درصدی نسبت به میانگین ۴ ماهه ابتدایی را نیز نشان می دهد.
گزارش فروش افق کوروش شامل شوینده، نوشیدنی، لوازم منزل، پروتئینی، پوشاک، دخانیات، خوراکی و ملزومات و تجهیزات است. بیشترین فروش در اختیار گروه پروتئینی و گروه خوراکی است. گروه پروتئینی با فروش ۳۴ هزار میلیارد در مرداد و ۱۴۷ هزار میلیارد ریال در ۵ ماهه ابتدای سال جاری، سهم ۳۸ درصد از سبد فروش محصولات شرکت دارد. سهم گروه پروتئینی از فروش در سال گذشته حدود ۳۰ درصد بوده است. عرضه محصولات گوشت و مرغ تنظیم بازار در فروشگاه های افق کوروش یکی از دلایل اصلی این رشد به شمار می رود.