به گزارش صدای بورس، مراسم قرعه کشی محصولات ایران خودرو در طرحهای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایگزینی خودروهای فرسوده، متقاضیان عادی و خودروهای برقی یک شنبه ۱۱ شهریورماه برگزار شد.
در این دوره از ثبت نام در مجموع ۳ میلیون و ۵۳ هزار و ۱۲۹ متقاضی خرید خودرو بود که تعداد سفارش طرح عادی یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ مورد و تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ مورد و تعداد سفارش طرح فرسوده ۲۵۲ هزار و ۷۷۶ مورد و تعداد سفارش طرح برقی نیز ۶۹ هزار و ۸۵۵ مورد بوده است. علاوه بر این ۸۰۷ هزار و ۳۰۵ نفر روش خرید از طریق پیشفروش را انتخاب کردند و تعداد متقاضیان روش فوقالعاده نیز ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۶۴ نفر بودهاند.
محصولات عرضه شده در این طرح شامل پژو ۲۰۷ i با موتور TU۳، تارا دستی، تارا اتوماتیک، ری را، هایما S۷، هایما S۵، هایما ۷X، سورن پلاس بنزینی XU۷، پژو ۲۰۷ هاچ بک فرمان هیدرولیک، رانا پلاس و دو محصول برقی FAW بستیون NAT و لونا GRE به دو صورت فوقالعاده و پیش فروش است.
ظرفیت در نظر گرفته شده برای محصولات عرضه شده در این چهار طرح، به ترتیب ۳۰ درصد برای متقاضیان طرح عادی، ۵۰ درصد برای متقاضیان طرح خانواده و جوانی جمعیت و نیز ۲۰ درصد برای متقاضیان طرح خودروهای فرسوده است.