مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین از افزایش سرمایه و برنامه‌های مهم «تیپیکو» خبر داد.

عقیل آرین نژاد در گفت و گو با« صدای بورس» در رابطه با برنامه های توسعه ای تیپیکو گفت:در تمامی شرکت های زیرمجموعه ای ،پروژه های توسعه ای در حال انجام است ،اولویت اصلی تیپیکو اصلاحGNP است.همچنین به حوزه های جدید دارویی ورود کرده ایم و طرح های راهبردی آن در حال آماده سازی است، به محض تکمیل شدن به سهامداران اعلام خواهد شد .

وی در خصوص برنامه تیپیکو در خصوص افزایش سرمایه افزود : کار های اجرایی افزایش سرمایه در دست اجرا است این افزایش سرمایه به صورت ترکیبی ازمحل سود انباشته ،مطالبات آورده نقدی و تجدید ارزیابی دارایی ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در رابطه با نرخ ارز برای خرید مواد اولیه اظهار داشت : عمده نرخ تامین ارز برای خرید مواد اولیه۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی است ،اما ۳۰ درصد نرخ خرید مواد اولیه با قیمت ۴۲ هزارتومان انجام می شود،در تلاشیم که نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰تومانی همچنان ادامه دار بماند.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۸۰ محصول جدید عرضه شد، البته تعداد محصولات تیپیکو بسیار است.به دلیل مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ، مقداری از سهم بازار خود را از دست داده ایم و تولیدات این شرکت کاهش نامحسوسی را داشت.

آرین نژاد گفت:اولویت تیپیکو در حال حاضر به دست آوردن جایگاه قبلی خود در بازار است و برای مشکل کمبود نقدینگی ،کمک هایی از سوی شرکت تامین اجتماعی اخذ و مصوب شد ،میزان تقسیم سود شرکت ها در مجامع به ۷۰ درصد کاهش یابد تا بتوان از این طریق مقداری از این مشکل را حل کرد.