رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم معارفه‌اش از بورس ۴۰۰ - ۳۰۰ میلیارد دلاری صحبت کرد، مطلبی که برای فعالان بازار سهام دور از انتظار و کمی تا قسمتی بزرگ و با اعداد و ارقام فعلی دور از دسترس به‌نظر می‌رسید.

به گزارش صدای بورس،رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم معارفه‌اش از بورس ۴۰۰ - ۳۰۰ میلیارد دلاری صحبت کرد، مطلبی که برای فعالان بازار سهام دور از انتظار و کمی تا قسمتی بزرگ و با اعداد و ارقام فعلی دور از دسترس به‌نظر می‌رسید. اما گویا فعالان بازار سهام فراموش کردند که بورس در نقطه اوجش در مرداد ۱۳۹۹ به ۴۲۰ میلیارد دلار رسیده بود، پس دوباره می‌تواند این ارقام را ببیند.
هم‌اکنون ارزش بین دلار آزاد و دلار نیمایی بورس حدود ۴۰ میلیارد دلار است، این ارقام در کنار این موضوع است که نسبت قیمت به‌درآمد بورس زیر ۶.۵ است و تحلیلگران در لیست روزانه‌شان چندین سهام با نسبت قیمت به‌درآمد ۳-۴ و حتی کمتر با پتانسیل خوب برای رشد دارند و اصطلاحاً در کف قیمت خود بوده و بسیار جذاب هستند و با توجه به رکود سایر بازارها بسیاری از آنها هم دست به‌ماشه هستند تا ورود به بازار را کلید بزنند و خودش می‌تواند یکی دو واحد نسبت p/e را افزایش دهد.
به‌نظر می‌رسد استراتزی رشد روزانه قیمت دلار نیما با هدف کاهش فاصله بین آن و قیمت دلار آزاد از آن وعده‌هایی است که آرام آرام در حال انجام است و خود می‌تواند نشانه مثبتی برای سایر اقدامات هم باشد که اثرات آن بر صورت مالی شرکت‌ها در زمستان پدیدار می‌شود.
این موارد در کنار اینکه اگر بازار همانطور که رئیس شورای بورس گفت مورد حمایت قرار بگیرد و اعتماد از دست رفته بازگردد، رسیدن به بورس ۴۰۰ میلیارد دلاری دور از دسترس نیست.