تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

زمانی که شما بخواهید خرید و فروش ارز های دیجیتال انجام دهید، باید با کمک یک صرافی ارز دیجیتال این کار صورت بگیرد.

به گزارش صدای بورس، انواع صرافی های که در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می کنند به صورت دیجیتالی هستند و شما می توانید به راحتی از طریق سایت به آن ها دسترسی داشته باشید و اقدام به خرید و فروش ارز های دیجیتال کنید.

هم اکنون که شما در حال مطالعه این مقاله هستید، صرافی های زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند. یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال که اکثر تریدرها امروزه با استفاده از آن به ترید می پردازند صرافی بایننس می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یک صرافی با نام Bybit بپردازیم. اگر علاقه به دنیای ارز های دیجیتال دارید و می خواهید با یک صرافی جدید آشنا شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

صرافی بای بیت Bybit در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسید و تاسیس شد. دفتر های این صرافی در سنگاپور می باشد اما دفتر های عملیاتی آن در هنگ کنگ وجود دارند. این صرافی نرم افزار موبایلی خود را برای سیستم عامل های اندروید و ای او اس منتشر کرده است. این مورد یکی از موارد مهم می باشد که می توان یکی از مزایا این صرافی عنوان کرد. در ادامه بیشتر با مزایا و معایب این صرافی آشنا خواهید شد.

صرافی بای بیت میزبان افراد زیادی از سراسر جهان می باشد. این صرافی به ارائه پشتیبانی آنلاین خود می بالد و متعهد به ارائه یک تجربه تجاری شفاف و کارآمد است. صرافی بای بیت به تریدرها این امکان را می دهد تا قراردادهایی را با اهرم حداکثر ۱۰۰ معامله کنند. همچنین این صرافی در مدت زمان کوتاهی در فعالیت خود توانسته نقدینگی قابل ملاحظه ای ایجاد کند. در ادامه مطالب شما می توانید با تاریخچه و بنیانگذاران این صرافی به طور کامل آشنا شوید.

همانطور که در قسمت قبلی مقاله گفته شد صرافی بای بیت در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده است. این صرافی تحت نظر Bybit Fintech Limited فعالیت می کند که شرکتی است که در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده است. صرافی بای بیت ادعا می کند که آنها تیمی متشکل از متخصصان فناوری بلاکچین و امور مالی دارند. صرافی بای بیت توسط Ben Zhou تاسیس شد. بن تجربه ای از بازار فارکس دارد زیرا ۸ سال بورس فارکس را با موفقیت اداره کرد.

سایر اعضای تیم بای بیت از مکان های مختلف و دیگر شرکت های بسیار معتبر تجربه دارند. به علاوه بای بیت دارای لیست بسیار چشمگیری از بنیانگذاران و سایر اعضای تیم است. این احتمالا یکی از دلایل اصلی موفقیت صرافی است.

صرافی بای بیت با ارائه یک پلتفرم پیشرفته تریدرها یا معامله گران را قادر می سازد تا در معاملات با اهرم مشارکت داشته باشند. به طور کلی صرافی بای بیت مزایای زیر را دارا می باشد:

۱.اپلیکیشن موبایل

صرافی بای بیت یک اپلیکیشن موبایل ارائه می دهد که بسیار آسان برای استفاده و در دستگاه های اندروید و ios پاسخگو است. اپلیکیشن تلفن همراه شامل همه ویژگی های معاملاتی، شاخص ها و ابزارهای موجود در نسخه وب است. افراد می توانند به سرعت و به راحتی معاملات را انجام دهند و موجودی ها را بررسی کنند.

۲.تنظیم حد سود و حد ضرر

توانایی تنظیم حد سود و حد ضرر با استفاده از بای بیت یک مزیت عالی است که در همه پلتفرم های معاملات اهرمی موجود نیست.

۳.تراکنش سریع

موتور معاملاتی پیشرفته بای بیت می تواند ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

۴.رابط کاربری آسان و کاربرپسند

این صرافی از یک رابط کاربری آسان برخوردار است که افراد می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

بای بیت شامل چندین ویژگی امنیتی برای محافظت از منابع و اطلاعات کاربر در وب سایت است. این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشند.

بای بیت برای ذخیره دارایی های دیجیتالی کاربران ساخته شده است. مقدار زیادی از وجوه کاربر در یک کیف پول سخت افزاری آفلاین ذخیره می شود و هر آدرس سپرده ای که به کاربران اختصاص داده می شود در واقع یک آدرس کیف پول سرد است. در صورت به خطر افتادن سیستم، مهاجم هنوز به تمام کلیدهای مورد نیاز برای سرقت وجوه دسترسی نخواهد داشت. کلیدهای خصوصی در هیچ سرور ابری نگهداری نمی شوند که خطرات سایبری مانند هکرها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

برداشت از بای بیت نیاز به یک فرآیند چند امضایی دارد. در صورت عدم مطابقت کلیدهای عمومی معامله متوقف می شود. تیم بای بیت امنیت را یک نکته مهم می دانند و همچنان ۳ بار در روز اجازه برداشت می دهد.

یکی دیگر از اقدامات امنیتی مهم بای بیت احراز هویت دو عاملی است. این امر برای تریدرها که از بای بیت استفاده می کنند توصیه می شود. این بدان معناست که کاربران ملزم به استفاده از رمز عبور ثبت شده برای تایید اعتبار حساب هنگام ورود و برداشت وجوه از صرافی هستند.

در صرافی بای بیت بسته به اینکه کاربران سفارش گذار Maker یا سفارش بردار Taker هستند، کارمزدها تعیین می شود.

سفارش گذار Maker: کارمزد در اینجا ۰.۱۰% از ترید شما است. در اینجا باید سفارش شما در انتظار تکمیل قرار گیرد و شما به عنوان فروشنده عمل می کنید.

سفارش بردار Taker: کارمزد در اینجا ۰.۱۰% است. هنگامی که شما یک خریدار بازار هستید، سفارش شما بلافاصله و بدون درج انجام می شود. زمانی که تصمیم به ثبت سفارش در بازار می گیرید این امر صدق می کند.

منبع:‌ زوم ارز